Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gezocht: Goede trekkingfiets, FM63 (1.93m), <900€ - Forum Wereldfietser

Gezocht: Goede trekkingfiets, FM63 (1.93m), <900€

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een 2e hands trekkingfiets, mag best nog wel wat aan te klussen zijn maar wel graag degelijk.

Wij gaan dit jaar de zuid-kust van Noorwegen rijden, met bepakking en 3 kids.
Suggesties en tips natuurlijk welkom!
Wil liefst niet meer dan 900€ uitgeven.

Met groet :) ,
Oscar
Denk dat dit bericht je wellicht zal interesseren.

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 11&t=14091
Ik heb op dit moment mijn wereldfiets te koop staan.
Hij is zeer degelijk en met kwaliteit afgemonteerd. Ik verkoop hem omdat hij voor mij net iets te groot is gebleken.
Ik heb de fiets alleen voor de vakantiereizen gebruikt en niet voor bv woon/werk verkeer. Hij moet €750,00 kosten (nieuw €1800,-)

Het is een zeer degelijke fiets die goed is af gemonteerd: compleet shimano XT (dus voor en achter derailleur, naven, trapas), de remmen zijn hydrailisch: magura HS 33, erg makkelijk je blokjes verwissel. Beide wielen zijn met de hand gemaakt door een zeer goede wielmaker. Het achterwiel is 40 spaaks waardoor hij erg sterk is. Dit is een voordeel als je met bepakking gaat fietsen. Verder zitten er zowel voor als achter tubes dragers op. De voordragers heb ik er afgelopen zomer op laten zetten.
Ik heb de fiets op laten bouwen naar mijn wensen en ook het frame zelf uitgezocht en laten spuiten. Yunnan is de provincie in China waar ik 2x gefietst heb en Slingerland is de fietsenwinkel waar ik 3 jaar gewerkt heb.

Mocht je (of iemand anders) interesse hebben dan kun je me mailen:
janet.early@hotmail.com. Dan kan ik je evt ook foto's sturen.

Groetjes,
Jeanette
Voor maar een klein beetje meer koop je een nieuwe Fahrradmanufaktur T400 of een Surly Long haul Trucker. Dan hoef je helemaal niet meer te klussen of dure onderdelen te vervangen. Een alternatief zou ook nog kunnen zijn (afhankelijk van de leeftijd van de kids) een Thorn childback tandem. Dat is ons destijds heel goed bevallen, en rijdt veel beter dan aanhangfietsjes.
Wim
IK weet niet waar je woon, maar in Den Haag bij Hans Strijk fietsen in the Globe verkopen ze nu een mooie 2 jaar oude koga randonner maat 63 cm voor 895 euro met 6 maanden Bovag garantie.

Mario
Dank voor jullie reacties, erg waardevol!
Jeanette, ik kijk nog even verder maar als ik (of een vriend/kennis) interesse heb kom ik zeker erop terug.
Wim, ik ga toch eens kijken hoe kompleet die Fahrrad manufaktur is...(met goede dragers?)
Mario, in woon in Zuid-Limburg :? maar kom regelmatig in het "Westen". Ik ga toch maar eens even bellen met die fietsenwinkel....

Groeten,
Oscar
Heel compleet, met prima afmontage (o.a. Tubus). Ook de LHT is overigens prima afgemonteerd, en is ook als frame te koop zodat je hem zelf kunt afmonteren met wat je maar wilt. Elders op deze site staat een verhaal van iemand die een LHT heel mooi afmonteert voor 1100 euri. En bij m-gineering kun je heel prima een Thorn frame laten afmonteren (als je bijvoorbeeld echt de beste wielen wilt hebben).
Wim
Ben nu de trotse eigenaar van een 2e hands Koga randonneur, gekocht bij struijk Den Haag (Mario, dank voor de tip!!). Was wel wat ouder dan 2 jaar :wink: maar prima onderhouden.

Met groet,
Oscar