Ik deel het algehele gevoel van nostalgie van Frank van Rijn niet, maar zijn eerste digitale presentatie op de Fiets en Wandelbeurs deden me verlangen naar zijn oude dia's. Het lijkt beamers eigen te zijn dat de beeldkwaliteit pover is. Met name het verlies in detaillering van de heldere partijen is vaak extreem.
Wie kent dit probleem en heeft er iets over te zeggen?
Ik heb een callibratiebeeld gemaakt om te gebruiken bij het instellen. Je ziet hoe dezelfde grijstrap er anders uitziet op verschillenden achtergronden. De laatste paar donkere trapjes op witte achtergrond zul je altijd wel kwijt zijn.
Hier kun je het beeld als 1026 x 768 downloaden en hier als 1920 x 1080. Kun je meteen je eigen scherm eens aan de tand te voelen!
Wie kent dit probleem en heeft er iets over te zeggen?
Ik heb een callibratiebeeld gemaakt om te gebruiken bij het instellen. Je ziet hoe dezelfde grijstrap er anders uitziet op verschillenden achtergronden. De laatste paar donkere trapjes op witte achtergrond zul je altijd wel kwijt zijn.
Hier kun je het beeld als 1026 x 768 downloaden en hier als 1920 x 1080. Kun je meteen je eigen scherm eens aan de tand te voelen!