Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Camping Bialystok, Polen. - Forum Wereldfietser

Camping Bialystok, Polen.

Kan iemand bevestigen dat er in Bialystok een camping is. Google maps geeft de volgende locatie.

Afbeelding

Inzoomen op de satellietfoto geeft geen info daar dit een prachtig winters plaatje blijkt te zijn.

Peter
er staat een tel.nr bij de info in google dus je kunt een poging wagen....
Hallo Peter,

Nee, de markering die google aangeeft is het centraal bureau van de PTTK.
PTTK is het Poolse NIVON. Poolse toeristen en natuurvrienden vereniging die zich vooral toespits op de watersport zoals kanoën en zeilen maar natuurlijk zijn fietsers ook van harte welkom. Ze hebben landelijk waanzinnig mooie primitieve kampeerterreinen waar men ook hutjes/huisjes kan huren en in de zomermaanden meestal ook kan eten.

In de buurt van Bialystok bevinden zich wel de volgende boerderij kampeerterreinen. Ze liggen ongeveer een kilometer of 40 van Bialystok af maar deze stad is met het openbaar vervoer goed te bereiken. Stel je er niet te veel van voor ze zijn zonder meer primitief maar bevinden zich op prachtige locaties en daarnaast zijn de Polen een enorm gastvrij volk.

Kijk ook eens op www.kampereninpolen.nl en de Duitstalige site van de PTTK.
Via de PTTK kan men ook de adressen krijgen, je hoeft geen lid te worden/zijn.

Drie adressen (boerderijcampings) ten Westen van Bialystok zijn;

Barbara i Piotr Buraczewska 
Morusy 2
19-111 Krypno
085 7169197

Janusz i Miroslawa Grabowski 
Kol. Tykocin Kaczorowo 44
16-080 Tykocin
085 7181544

Zofia Czeladko 
Kol. Tykocin Kaczorowo 40
16-080 Tykocin
085 7187719

gr Bert
bertvmeurs schreef: Nee, de markering die google aangeeft is het centraal bureau van de PTTK.
PTTK is het Poolse NIVON.
Dank. Ik vermoedde al dat het geen camping was, omdat de diverse googlepogingen tegenstrijdige informatie opleverde. Vandaar mijn vraag.
bertvmeurs schreef:Kijk ook eens op http://www.kampereninpolen.nl
Had ik al gevonden.
bertvmeurs schreef:en de Duitstalige site van de PTTK.
?? Geeft deze andere info dan de Engelstalige? Want als ik google op PTTK krijg ik deze in het Pools, en deze in het Engels.

Peter
Ik heb even gegoogled op zijn Pools: 'kemping Bialiystok' of 'pola namiotowe Bialystok' geeft geen resultaten.

In een wegenatlas (2002) staat echter wel een campingteken in het westen van de stad. Nog even zoeken:
http://www.pensionhotel.pl/hotel-bialys ... 21114.html
Camping 's zomers geopend bij een hotel. Je zou het kunnen proberen.

Tykocin ligt nog wel een eindje van Bialystok af, wel mooie omgeving bij nationaal park van de Biebrza.
In Bialowieza is ook een camping, ook in nationaal park.
rowernik schreef:
In een wegenatlas (2002) staat echter wel een campingteken in het westen van de stad. Nog even zoeken:
http://www.pensionhotel.pl/hotel-bialys ... 21114.html
Camping 's zomers geopend bij een hotel. Je zou het kunnen proberen.
Volgens de site "open in summer season". Dus in juni zou het wel kunnen denk ik. Ook op google maps staat bij dit hotel ook een kemping aangegeven. Het zal dus wel kloppen.
rowernik schreef:Tykocin ligt nog wel een eindje van Bialystok af, wel mooie omgeving bij nationaal park van de Biebrza.
Qua ligging wel gunstig i.v.m. dagetappes. Als ik echter ga googelen vind ik echter niks. Of ligt dat aan mijn gebrekkige Pools? :D

Geduld wordt beloond! Heb het gevonden. Slapen midden tussen de ooievaars.

Peter