Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsavonturier gezocht! India, Nepal, Tibet, China. - Forum Wereldfietser

Fietsavonturier gezocht! India, Nepal, Tibet, China.

Hoi!

Ik ben op zoek naar een fietspartner die met mij een groot avontuur wil aangaan door het mooie Azië! Mijn plan is om te vliegen naar Delhi, vanaf daar door Noord-India te fietsen. En dan via Nepal en Tibet, door te steken naar China. Wellicht zullen er stukken met de fiets op de trein worden gedaan. Maar ik streef naar zo veel mogelijk fietsen! Ik heb hier een half jaar voor uitgetrokken, en ik hoop over twee maanden te gaan. (mei 2011) Wie wil er met mij mee??!

Ik ben 25 jaar, heb veel gereisd, en super enthousiast om een dergelijke reis met de fiets te doen!

Laat me weten als je geinteresseerd bent!

Groetjes Carolijn
Hallo Carolijn,

Heel erg leuk plan maar... realiseer je wel dat Tibet de laatste drie jaar zo goed als hermetisch afgesloten was voor onafhankelijke reizigers zonder Chinese begeleiding. Er zijn diverse forums en blogs over dit onderwerp op internet. Vermoedelijk zal het Chinese beleid op dat gebied niet versoepeld worden in 2011. Let ook op de moesson.

Ik heb behoorlijk wat gefietst in Noord India en Nepal - unieke ervaringen.

Zelf zal ik op 1 mei beginnen aan een fietsreis van Nederland naar Azie, door Oost Europa, Turkije, Centraal Azie en de Himalaya naar China en ZO Azie. Ook niet verkeerd...

Ik vermijd Tibet dus maar het goede nieuws is dat er nog een heleboel andere interessante regio's zijn in Azie om te bereizen.

Groeten,
Erik
hey Carolijn,

Ik heb sinds kort ook een plan gemaakt om te fietsen, India en Nepal zouden men hoofddoelen zijn..
Je wilt wel al redelijk snel vertrekken.. Ik ben namelijk net terug van 7 maanden Afrika en heb wel even tijd nodig om alles voor te bereiden en ook even terug wat te werken natuurlijk.. Ook ga ik proberen om deze trip te doen in het belang van een goed doel, namelijk het planten van bomen op verschillende plaatsen in de wereld.

Ik wil eigenlijk ergens in augustus vanuit Kroatië vertrekken, eerst een festival bezoeken in Centraal Kroatië en van daaruit met de fiets vertrekken. Ik heb reeds een lift, met een busje, naar daar..

Men plannen moeten nog verder uitgewerkt worden, het gaat allemaal nog wel ff tijd nodig hebben..

Mssn moeten we is praten over de mogelijkheden? Of staat jou plan reeds muurvast?
Wie weet kunnen we wel samen werken aan een 'plan'..

Ik ben (binnen 13 dagen) 27 j, heb ook al veel gereisd, en suuuuper enthousiast om een dergelijke reis met de fiets te doen!
Zeker in het belang van een goed doel.. :D

denk eens na en laat me wat weten

groetjes Wesley
Hoi Carolijn, Grappig ik stuur net een berichtje naar de Wesley die ook op jouw oproep heeft gereageerd. Het klinkt als een mooi avontuur wat je van plan bent. Het lijkt me leuk om iets samen te doen. Ik ben al geruime tijd bezig een fietstocht te plannen samen met www.biketheearth.net. Chris Le Breton geeft trainingen op het milieu en duurzaamheid. Zelf heb ik veel ervaring met het geven van practische trainingen over ecologische toiletten en zonnecollectoren http://www.wecf.eu/english/articles/201 ... eearth.php (de route is veranderd). Chris ga ik waarschijnlijk ontmoeten in Bangkok begin mei 2011 dan gaan we onze kennis uitwisselen en hij gaat naar Japan terwijl ik graag zuid azie wil doen. Veel fietsen en af toe 's een training geven aan een organisaties of dorpelingen. Dat is ongeveer het plan. Half mei 2011 denk ik dus te vertrekken vanaf Bangkok en dan naar New Dehli te fietsen. Volgens mij kunnen we dus best een overlap vinden en lijkt het me leuk een stuk samen te fietsen. En wie weet kan Wesley ook nog meedoen!!!
Ik hoor graag van je.
Fedde