Additionally, paste this code immediately after the opening tag: hoe controleert een reisverzekering of je te lang wegbent? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

hoe controleert een reisverzekering of je te lang wegbent?

wimmo17 schreef:Bestudeer eerst eens de beruchte kleine lettertjes van je verzekeringspolis. Daarin staan de voorwaarden waaronder een verzekering wel of niet geldt. Ik heb bij mijn verzekeraar (VGZ) voor het afsluiten van de verzekering geïnformeerd en daar zei men uitdrukkelijk dat het niet uitmaakte hoe lang ik in het buitenland zat: doorlopend was doorlopend.
Polisvoorwaarden Doorlopende Reisverzekering VGZ schreef:Artikel 3 Wat is de geldigheidsduur?
De verzekering is geldig:
a. vanaf het verlaten van uw woon- of verblijfplaats om de reis te
beginnen en eindigt weer als u (en/of uw reisbagage) terugkeert
naar uw woon- of verblijfplaats;
b. tijdens een aaneengesloten periode van maximaal 60 dagen;
c. alleen als dit op de polis is vermeld, tijdens een aaneengesloten
periode van maximaal 180 dagen.
In mijn gewone ziektekostenverzekering mag ik 365 dg per jaar weg tegen werelddekking incl preventieve vaccinaties e.d.

Daarbovenop heb ik een fietsverzekering.

Voor de overige spullen krijg ik toch niets. Dagwaarde is bij hen al vaak na 2 jr afgeschreven.
Bedankt GerdC, voor je reactie. Heb ik blijkbaar al heel lang niet meer naar de nieuwe polisbladen gekeken... En VGZ heeft doet haar huiswerk dus wel.
janenliseth schreef:Ik heb dit topic al een paar keer voorbij zien komen en vraag me af wat de vraagsteller met deze vraag wil bereiken.
Je bent bezig met een avontuur. Wel nu, ga het avontuur aan en je komt er vanzelf achter óf zorg er gewoon voor dat je zaakjes goed geregeld zijn.
mvg
Jan Schoutsen
Dan ben je wel een erg avontuurlijk type...
Dingen goed op orde hebben kan ook betekenen dat je gewoon graag bij je eigen verzekeraar wil blijven ivm goede ervaringen. Ik was ook gewoon benieuwd hoe een verzekeraar zoiets checked en of er mensen ervaringen mee hadden dat dit gechecked werd. Ben blij dat ik dit gepost heb, want zoals Wim al zei had hij met Ohra kunnen regelen als er wat langer dan dat jaar gebruik gemaakt moest worden van die verzekering. Na Ohra gebeld te hebben blijkt dat ze er inderdaad wel een mouw aan willen passen, ook al zouden de poliskosten dan misschien wat omhoog gaan, het vertrouwen in de verzekeraar is ook erg belangrijk.
fiets-ster schreef:In mijn gewone ziektekostenverzekering mag ik 365 dg per jaar weg tegen werelddekking incl preventieve vaccinaties e.d.

Daarbovenop heb ik een fietsverzekering.

Voor de overige spullen krijg ik toch niets. Dagwaarde is bij hen al vaak na 2 jr afgeschreven.
Hoe doe je dat dan met evt repatriering bij overlijden van familie/vrienden? Naar huis terugbrengen als er na een ongeluk de reis niet afgemaakt kan worden? Dit zijn volgens mij dingen die een ziektekostenverzekering niet vergoed en de kosten daarvan kunnen behoorlijk oplopen als je ergens vanuit de middle of nowwhere, of juist een duurder land (bijv. australie) teruggevlogen moet worden. Je kan daar natuurlijk ook een potje voor apart houden natuurlijk...
Janneke schreef:Hoe doe je dat dan met evt repatriering bij overlijden van familie/vrienden? Naar huis terugbrengen als er na een ongeluk de reis niet afgemaakt kan worden? Dit zijn volgens mij dingen die een ziektekostenverzekering niet vergoed en de kosten daarvan kunnen behoorlijk oplopen als je ergens vanuit de middle of nowwhere, of juist een duurder land (bijv. australie) teruggevlogen moet worden. Je kan daar natuurlijk ook een potje voor apart houden natuurlijk...
Er zijn er niet veel op dit forum die zo rijk zijn dat ze dat kunnen. Degenen die het kunnen zijn waarschijnlijk niet zo dom om het zo te doen.
Leon