Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 50 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3740 berichten
Op zo'n 'klassieke' randonneur horen gewoon blanke alu onderdeeltjes, vind ik.
Gootsteenontstopper (1,69 per fles bij de Appie) werkt idd. erg goed om anodiseering e.d. te verwijderen, daarna poetsen met Autosol.


Afbeelding

Foto: Goedkoop crankstelletje van een sloopfiets die ik weer nieuw leven ingeblazen heb met voornoemde producten en een hoop 'elbow grease'.
(Cranks waren al zilver, dat scheelt wel natuurlijk)
Pedalero schreef:
m-gineering schreef: Wat is er mis met shifters waarbij je kunt voelen in welke versnelling je zit, die positief en crisp schakelen (ook met bevroren vingers) waarbij de voorderailleur niet aanloopt, die je met een hand kunt schakelen, die bijna niks wegen. die niet rammelen, waar je geen lamme polsen van krijgt, waarmee je in een keer de ketting van heel klein naar heel groot kunt gooien...

:D
Misschien kun je ons beter eerst vertellen wat voor lichamelijke gebreken jij allemaal hebt! :wink:
Ad hominem, altijd makkelijk
Mijn latijn is niet zo goed, maar ben ik een :wink: vergeten of zo? :wink:
Dank voor de complimenten.

Leuk is dat, heb ik net een nieuwe fiets, mag ik los gaan met gootsteenontstopper en andere agressieve middelen. Voorlopig laat ik het ff zo. Wanneer die vorkbuis is ingekort valt het verder ook wel mee. Dragers zijn expres zwart, ze zijn er ook in zilver. Maar ik vind de fiets zo meer smoel hebben, met zilveren dragers valt het een beetje weg, althans dat leek mij.

Die buiscommandeurs heb ik genomen omdat ik het mooier vind bij deze wat klassieke fiets en omdat het mij minder kwetsbaar lijkt. De verstelling van de achterderailleur is geindexeerd (maat waarschijnlijk ook los te zetten) en die van de voorderailleur is niet geindexeerd. Wat ik eigenlijk een voordeel vind.
Tijdens mijn eerste tochtje viel het me erg mee hoe lastig het is om zo te schakelen (ben Campagnolo Chorus 11 speed gewend). Eigenlijk gaat het vanzelf, omdat je wat dieper zit hoef je ook niet ver te reiken.

Re:

De mijne zit weer nieuw in de lak, het zadel moet nog een tikje voorover hebben:
Afbeelding
Grotere foto, info.
Leon
Mijn FujinSL heeft een upgrade gehad sinds de vorige foto. Er zit nu een nieuw, smal kort en laag stuurtje op. Het schakelen gaat nu met twee haaks geplaatste DoubleTap-shifters (SRAM).
Afbeelding
Het stuurtje zit nu net boven mijn kruis. Comfortabel en aerodynamisch.

Afbeelding
Shifters bedien ik met de duimen. Een heel gemakkelijke manier van schakelen; klein tikje is kabel geven, grotere beweging is kabel trekken. Omdat ze haaks geplaatst zijn, kun je met bijna net zo'n grote haal terugschakelen als met een gripshift. Vijf versnellingen in één keer naar beneden is geen punt.

Ik moet eigenlijk de handgrepen nog een beetje afzagen, tot een breedte van twee vingers. Geeft iets meer ruimte om door te trappen bij een scherpe bocht.

Grtjs, walter
Afbeelding

Met deze fiets gaan we in augustus 2011 het Duitse gedeelte van de Iron Curtain trail fietsen.
Afbeelding

mijn Avaghon Randonneur.

Henk Kamphuis. http://www.kleurrijkleven.webklik.nl
Leon schreef:De mijne zit weer nieuw in de lak, het zadel moet nog een tikje voorover hebben:
Afbeelding
Grotere foto, info.
Leon
Mooie fiets! Wat mij opviel is hoe hoog jouw kilometrage van de velgen en de remblokken zijn... Wat is jouw remtechniek?
Ik haal geen 10.000 km met een velg, en remblokken zou ik niet durven zeggen....

Groet
Eric
eric190173 schreef:
Leon schreef:De mijne zit weer nieuw in de lak, het zadel moet nog een tikje voorover hebben:
Afbeelding
Grotere foto, info.
Leon
Mooie fiets! Wat mij opviel is hoe hoog jouw kilometrage van de velgen en de remblokken zijn... Wat is jouw remtechniek?
Ik haal geen 10.000 km met een velg, en remblokken zou ik niet durven zeggen....

Groet
Eric
Hoi Eric,

Ook jij heb een mooie fiets!! :D

Avaghon is sowieso een mooi merk!Ik weet niet hoelang ik er precies ik met velgen/blokjes doe Eric, ik heb een naafdynamo van SON waar ik mee fiets als de kans groot is dat ik verlichting nodig heb hier bij huis en etc; ik heb ook nog een ander voorwiel met tandemnaaf, die ik steek als ik bv. in Afrika fiets. En de blokjes is ook heel afhankelijk onder welke condities je fietst [regen en zand slijt snel], ik heb ze er al meer dan 8000 km opzitten.
Trouwens ook mijn achter wiel is met een tandemnaaf gespaakt.

Waar ga jij nu naar toe voor onderhoud nu Re-Cycle weg gaat uit Wageningen. die Frank is voor mij de beste fietsenmaker die ik ken en ik weet even geen goede hier in het oostenb te vinden.

Kunst & fietswerk ... Henk uit Zutphen
eric190173 schreef:Wat mij opviel is hoe hoog jouw kilometrage van de velgen en de remblokken zijn... Wat is jouw remtechniek?
Ik haal geen 10.000 km met een velg, en remblokken zou ik niet durven zeggen....
Ik gebruik kennelijk de juiste blokken, heb een hekel aan regen en modder, en als na modder de remmen blijven schuren rem ik pompend totdat het schurend geluid ophoudt of ik haal het steentje uit het blokje.
Leon
Afbeelding

Hier mijn RVS randonneur van Avaghon, dit was in de tijd van Nijmegen het paradepaardje van Frank en Philip er zijn er maar 2 van gemaakt.
Ik heb hier 2 keer Parijs-Brest-Parijs [1200km nonstop] op gefietst.

Kunst & Fietswerk ... ook door de regen :(

Henk
Afbeelding


De fiets de fiets en anders niets Dries van Agt.

Parijs-Brest-Parijs genieten en afzien 1200 km binnen 80 uur. :(
henkfietst52 schreef:Afbeelding
8) Misschien alleen nog een titanium tubus drager erop 8) , Erg mooie Audax.
8) Misschien alleen nog een titanium tubus drager erop 8) ,

Er mooie Audax.[/quote]

Afbeelding

Ja... ik ben een plannetje aan het maken om de fiets N :idea: G mooier te maken.

Zit te denken aan een kleine voordrager met een mooie "Gilles Bertoud" tas er op en id. een titanium achterdrager. ook evt. alu spatborden, met de verlichting ben ik aan het veranderen!
Er zit al lederen stuurlint om de racebocht met een mooi Brookszadel [type COLT].
Ook nog een mooie bel van http://www.libertecycles.com.

Of ik ooit nog PBP ga fietsen betwijfel ik te zeerste maar een Fleche de Franche zeer zeker.

De menselijke geest is net een parachute; hij werkt pas als hij open is.

Henk
Honjo spatborden met gehamerd patroon?
Wim
Zuiz schreef:
8) Misschien alleen nog een titanium tubus drager erop 8) ,
Die drager is inderdaad licht, maar de gewichtsopgave is wel zonder de 140 gram hardware die er bij hoort! :lol:

(Maar van de OMM fabrieksopgave klopte ook geen donder :shock: )
m-gineering schreef:Die drager is inderdaad licht, maar de gewichtsopgave is wel zonder de 140 gram hardware die er bij hoort! :lol:

(Maar van de OMM fabrieksopgave klopte ook geen donder :shock: )
Tubus heeft wel degelijk gelijk. Wat ik zelf net heb gewogen: drager = 230 gram, accesoires = 85 gram (ik weeg niet wat ik niet gebruik).
pedalman schreef:Op zo'n 'klassieke' randonneur horen gewoon blanke alu onderdeeltjes, vind ik.
Gootsteenontstopper (1,69 per fles bij de Appie) werkt idd. erg goed om anodiseering e.d. te verwijderen, daarna poetsen met Autosol.


Afbeelding

Foto: Goedkoop crankstelletje van een sloopfiets die ik weer nieuw leven ingeblazen heb met voornoemde producten en een hoop 'elbow grease'.
(Cranks waren al zilver, dat scheelt wel natuurlijk)
Goedkoop of niet, ik vindt het een mooi cranksetje. Hier een op mijn fiets.
Afbeelding

Gideon
eric190173 schreef:
Leon schreef:De mijne zit weer nieuw in de lak, het zadel moet nog een tikje voorover hebben:
Afbeelding
Grotere foto, info.
Leon
Mooie fiets! Wat mij opviel is hoe hoog jouw kilometrage van de velgen en de remblokken zijn... Wat is jouw remtechniek?
Ik haal geen 10.000 km met een velg, en remblokken zou ik niet durven zeggen....

Groet
Eric
Een aantal jaren geleden was het bij 10.000km ook wel gedaan met mijn velgen. Mijn ervaring is dat naast het schoonhouden van velgen, het merk remblokjes ook veel verschil maakt. Sinds ik die Shimano betonblokjes heb ingeruild voor de driekleur Union (niet het oer Hollandse merk, maar wel te koop bij bike4travel) cardridge, gaan mijn velgen veel langer mee maken mijn remmen ook nog eens minder geluid.

Op mijn ligfiets met 20" wieltjes (slijt sneller dan de doorsnee fietswiel, zou je denken), heb ik inmiddels bijna 17.000 km afgelegd, en de velgen vertonen niet eens een slijtage holling.

Shimano blokjes maakten bij mij vriij snel een schurend geluid tijdens het remmen, wat ik dan constateerde waren kleine stukjes aluminium in het rubber van de remblokjes. Dit pulkte ik er uit, maar het duurde nooit lang of er zaten weer alu. stukjes in. In het begin was ik in de veronderstelling dat dat afkomstig was van de velgen, maar nu denk ik dat dit standaard in de remblokjes van Shimano zit (of zat).

Gideon