Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Per trein naar Vogezen: herberg/camping...? - Forum Wereldfietser

Per trein naar Vogezen: herberg/camping...?

Heeft er iemand goede tips voor een centraal gelegen camping (voorkeur ivm de beperkte beurs van een student) of herberg in de Vogezen. Het probleempje is echter dat we niet over een auto beschikken en met de trein willen gaan (incl. racefietsen).

Colmar en Mulhouse zijn goed bereikbaar per trein, dus daar zouden we graag een goedkope maar goede camping willen vinden. Met een (grote) tas is het niet handig om op een racefiets veel kilometers te moeten afleggen, dus volgens mij zijn we een beetje plaatsgebonden. Colmar ligt volgens mij wat centraler, gezien de Petit én Grand Ballon, maar weet niet zeker of het ook de beste plek is.

In totaal willen we zes dagen fietsen en zou hiervoor graag ik wat advies van jullie willen horen.
-Jan- schreef:Heeft er iemand goede tips voor een centraal gelegen camping (voorkeur ivm de beperkte beurs van een student) of herberg in de Vogezen. Het probleempje is echter dat we niet over een auto beschikken en met de trein willen gaan (incl. racefietsen).

Colmar en Mulhouse zijn goed bereikbaar per trein, dus daar zouden we graag een goedkope maar goede camping willen vinden. Met een (grote) tas is het niet handig om op een racefiets veel kilometers te moeten afleggen, dus volgens mij zijn we een beetje plaatsgebonden. Colmar ligt volgens mij wat centraler, gezien de Petit én Grand Ballon, maar weet niet zeker of het ook de beste plek is.

In totaal willen we zes dagen fietsen en zou hiervoor graag ik wat advies van jullie willen horen.
Aardige stad Colmar en een goed uitgangspunt voor de Vogezen. Iets ten westen ligt een camping bij Turckheim: Camping Municipal Les Cigognes; ook is er een jeugherberg in Colmar: Mittelharth AJ Hostel, Rue Pasteur 2.
Colmar is een heel aardige plaats en een goed uitgangspunt. Je kunt er lekkere choucroute alsacienne eten in een van de restaurantjes.
Tik in Google maps "Colmar camping" in, dan verschijnen er zo een stuk of tien in de directe omgeving.
-Jan- schreef:Heeft er iemand goede tips voor een centraal gelegen camping (voorkeur ivm de beperkte beurs van een student) of herberg in de Vogezen. Het probleempje is echter dat we niet over een auto beschikken en met de trein willen gaan (incl. racefietsen).

Colmar en Mulhouse zijn goed bereikbaar per trein, dus daar zouden we graag een goedkope maar goede camping willen vinden. Met een (grote) tas is het niet handig om op een racefiets veel kilometers te moeten afleggen, dus volgens mij zijn we een beetje plaatsgebonden. Colmar ligt volgens mij wat centraler, gezien de Petit én Grand Ballon, maar weet niet zeker of het ook de beste plek is.

In totaal willen we zes dagen fietsen en zou hiervoor graag ik wat advies van jullie willen horen.

Wij hebben vorig jaar in Eguisheim op een camping overnacht . Is ca. 7km van Colmar, goede camping op wandelafstand van het (erg leuke) dorp. Okee, wat veel hollanders met een skottelbraai(?).

Enne, het is een leuke fietsregio, de Elzas met de Vogezen enerzijds en het Zwarte Woud aan de andere kant van de Rijn.

Veel plezier,
Wim
In Münster is een hele leuke camping municipal midden in het stadje. Ligt niet al te ver van Colmar vandaan en dan zit je ook redelijk centraal.