Additionally, paste this code immediately after the opening tag: thermometer stuurmontage - Forum Wereldfietser

thermometer stuurmontage

ik ben op zoek naar een thermometer voor montage op het stuur. Het is een "aardigheidje" dus de prijs dient in overeenstemming te zijn. Is er iemand die iets dergelijks kent? :)
Kilometerteller met thermometer...

Kun je bijna bij elke fietsenzaak kopen in elke kwaliteit en prijsklasse (van € 7 tot € .... )
eric190173 schreef:Kilometerteller met thermometer...
Alleen geeft zo'n ding een echt foute temperatuur aan als de zon erop schijnt en ook als hij onder een heldere nachthemel staat.
Ik heb een Beverthermometertje onder het zadel gemonteerd. Het hangt in schaduw en wind. Niet 100% conform de regels van het KNMI, maar niet ver ernaast. En afgeveerd dus het blijft heel.
Afbeelding
Montage met o.a. een boutje, zelfborgend moertje, nylon ringetjes, een gebogen '8'-vormig stukje staal uit mijn bakje met dingetjes-die-ik-niet-weg-wil-gooien, een klinknagel en beleid.
Leon
Mijn ervaring met de CicloSport temperatuurmeter is overigens heel goed. Nog nooit heb ik opvriesende wegen ontdekt met 1 graad boven nul. 8)

http://www.rose.nl/artikel/ciclosport-c ... opoffers=1
Ik heb vorig jaar nadat mijn fietscomputertje gejat was een simpel computertje bij de LBS gekocht. Toevallig zit er een thermometer op en dat heeft voor mij een onverwachte attractieve waarde tijdens het fietsen. Maar het computertje is redelijk nauwkeurig, als je stilstaat in de zon gaat de thermometer wel omhoog, maar eenmaal in beweging zie je vrij vlot normale waardes. Leon's oplossing is nauwkeuriger, maar gewoon aan het stuur is m.i. leuker.

Groet
Eric
Ik heb al jaren een "sporthorloge" :D hierop zit een temp. meterje en ook een hoogte meter
Als je het horloge om hebt is de temp onnauwkeurig ,maar ik hang hem aan het stuur.
Ik vind vooral het hoogte meterje leuk, :lol: al geeft hij niet altijd de exacte hoogt aan, dan moetje hem eerst calibreren, :? maar je weet wel hoeveel je stijgt of daalt. :D
Heb hem destijds voor ongeveer 30 euro bij de aldi gekocht, incusief luchtdrukmeter, stopwatch en compas. :D
Dirk
Ik heb inmiddels bij de ANWB een "Weerstation" aan een carabiner gekocht. In de uitverkoop voor een "tientje". Ziet er robuust uit, ter groote van een fietscomputer. Meet de luchtdruk, met weersvoorspelling, min-max. De temperatuur, relatieve vochtigheid en tijd. Als "aardigheidje" lijkt mij het een uitstekend apparaat voor aan het stuur.
Allen hartelijk bedankt voor de reacties.

ps de sturen worden onderhand te klein voor alle toeters en bellen.