Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rawland rSogn frameset - Forum Wereldfietser

Rawland rSogn frameset

Via via ben ik deze morgen op Rawland bicycles gestoten, had ik nog nooit van gehoord.
Bouwen oa een mooie, stalen frameset dat er op het eerste zicht best wel leuk uit ziet als vakantiefiets voor het ruwere werk:

Afbeelding

Plaats voor brede banden en genoeg schroefdraden om rekjes, bidonhouders en spatborden te installeren :)
Wat denken jullie?
Hun site is erg ....vaag..vermoeiend. Staan wel een paar mooie frames op, daar niet van.
Lasse schreef:Via via ben ik deze morgen op Rawland bicycles gestoten, had ik nog nooit van gehoord.
Bouwen oa een mooie, stalen frameset dat er op het eerste zicht best wel leuk uit ziet als vakantiefiets voor het ruwere werk:

Afbeelding

Plaats voor brede banden en genoeg schroefdraden om rekjes, bidonhouders en spatborden te installeren :)
Wat denken jullie?
650B !
Prachtig frame, met die vorkkroon en prachtige lugs (zelfs voor de bidonnokjes)! 8)

Verder zitten alle nokjes eraan, jammer van die afwijkende wielmaat.
Is dat zeg maar een 27" fiets?
eric190173 schreef:Is dat zeg maar een 27" fiets?
net zo iets , maar dan heel anders ;)

650b = 584mm, hangt dus precies tussen de mtb26 en 700C in. Dit is de maat van originele Franse Camping fietsen en ... de eerste Kronans. Pacenti liet daar MTB banden voor maken (geen idee wat daar van overblijft nu de tent te koop staat en de MTB's met die maat niet doorzetten) In wegbanden is er prima keus als licht lopend eerste voorwaarde is maar niet onderweg bij de fietsenmaker te koop

27"= 635mm, hoewel marketing @#$%*& -ers het bij 650B ook wel over 27" hadden om iedereen nog meer in de war te maken.
Gewoon doen. Heldere communicatie via mail enzo. Vind mijn Drakkar erg mooi... Nette transfers onder blanke lak.