Inderdaad Waltertje daar zijn wij inmiddels ook achter gekomen.
Nu zijn wij ook meer van het comfortabele toeren dan van het uitgebreide globetrotten in de bergen. Voor ons was, en dat is in de praktijk ook wel gebleken, de Challenge Ventus een hele goede keuze. Eigenlijk precies geschikt voor de doeleinden waarvoor wij hem willen gebruiken.
Wij zijn echte mooi weer fietsers dus in de koude maanden kom de ligfiets vrijwel niet uit de schuur. Als we het dan toch wagen om op de fiets te stappen pakken we de bukfietsen.
We zoeken onze vakanties ook niet echt in bergachtig landschap, maar af en toe een heuveltje moet kunnen.
Het eerste jaar heb ik meteen mijn knie naar de knoppen gefietst door in een veel te zwaar verzet van start te willen gaan, maar dat is met fysiotherapie en oefeningen wel aardig verholpen.
Afgelopen voorjaar hebben wij een beetje pech gehad, een gebroken ketting van de fiets van mijn man en een niet goed afgestelde versnelling van mijn fiets maakten dat wij de volgende vergelijking maakten: Met een bukfiets rijdt je op een gewone motor en met onze ligfiets heb je een Harley onder je kont, waarbij je altijd zwarte handen hebt omdat je er de hele tijd aan moet zitten knutselen.
@ Erikheijn: Het nettogewicht van onze fiets is: 17,8 kilo, dat is net zo zwaar als onze bukfietsen ( Rih 900 ), vooralsnog houdt het frame zich echt uitstekend, maar we hebben er dan ook nog niet mee gevlogen en door Azië gecruised.
Nu zijn wij ook meer van het comfortabele toeren dan van het uitgebreide globetrotten in de bergen. Voor ons was, en dat is in de praktijk ook wel gebleken, de Challenge Ventus een hele goede keuze. Eigenlijk precies geschikt voor de doeleinden waarvoor wij hem willen gebruiken.
Wij zijn echte mooi weer fietsers dus in de koude maanden kom de ligfiets vrijwel niet uit de schuur. Als we het dan toch wagen om op de fiets te stappen pakken we de bukfietsen.
We zoeken onze vakanties ook niet echt in bergachtig landschap, maar af en toe een heuveltje moet kunnen.
Het eerste jaar heb ik meteen mijn knie naar de knoppen gefietst door in een veel te zwaar verzet van start te willen gaan, maar dat is met fysiotherapie en oefeningen wel aardig verholpen.
Afgelopen voorjaar hebben wij een beetje pech gehad, een gebroken ketting van de fiets van mijn man en een niet goed afgestelde versnelling van mijn fiets maakten dat wij de volgende vergelijking maakten: Met een bukfiets rijdt je op een gewone motor en met onze ligfiets heb je een Harley onder je kont, waarbij je altijd zwarte handen hebt omdat je er de hele tijd aan moet zitten knutselen.
@ Erikheijn: Het nettogewicht van onze fiets is: 17,8 kilo, dat is net zo zwaar als onze bukfietsen ( Rih 900 ), vooralsnog houdt het frame zich echt uitstekend, maar we hebben er dan ook nog niet mee gevlogen en door Azië gecruised.