Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Verende voorvork vervangen - Forum Wereldfietser

Verende voorvork vervangen

Hoi,

mijn stads/boodschappen fietsie heeft nu een verende voorvork (sr suntour nex 4000)
aangezien ik met deze fiets (bijna) nooit van de weg kom wil ik de verende voorvork graag vervangen voor een ander lichter stijf model.

wie heeft een goed advies?

-28 inch
-stijf
-mounts voor schijfremmen
-betaalbaar

hier een fotootje van mijn huidige setup
Afbeelding

cheers

Jos
jahwalla schreef:Hoi,

mijn stads/boodschappen fietsie heeft nu een verende voorvork (sr suntour nex 4000)
aangezien ik met deze fiets (bijna) nooit van de weg kom wil ik de verende voorvork graag vervangen voor een ander lichter stijf model.
Je zou er eens zo'n generic 26" carbon vork naast kunnen houden, die zijn zo 'n 440mm lang.
dank voor de tip
zelf dacht ik aan iets meer hufter proof
zoals een van de surly vorken http://surlybikes.com/parts/category/forks/
welke raden jullie aan? Heeft iemand ervaring met Surly vorken?
mijn huidige vork meet 440mm van as tot vorkkroon

groetjes

Jos
hoi,

dank voor de adviezen
ik heb zelf ook een beetje gezocht
kwam deze tegen (mooie prijs voor een boodschappenkarretje) https://www.bike-components.de/products ... 2010-.html

groetjes Jos
Zelf net deze besteld voor mijn 26" vakantiefiets. Echter is het een vervanging voor 80-100mm vering en dus past een 28" wiel er zeker in.

Hij komt als het goed is een dezer dagen aan, dus kan nog niet vertellen hoe hij fietst. Denk dat er echter weinig goedkopere starre vorkjes te vinden zijn.

gr p.
monkeyman schreef:Zelf net deze besteld voor mijn 26" vakantiefiets. Echter is het een vervanging voor 80-100mm vering en dus past een 28" wiel er zeker in.

Hij komt als het goed is een dezer dagen aan, dus kan nog niet vertellen hoe hij fietst. Denk dat er echter weinig goedkopere starre vorkjes te vinden zijn.

gr p.
Hij is net binnen, mooi vorkje en ziet er erg robuust uit. Kijk er naar uit om hem te monteren :D
monkeyman, hoe loopt het vorkje?

Ziet er simpel en robuust uit, zoals het hoort.
Hoeveel was de Shipping van engeland?

Is de hoogte van het stuur een beetje veranderd?
Dat wil ik zelf namelijk ziet te voorkomen uiteraard.
Merkte dat de vork, hoewel bedoeld voor 80mm veerweg, toch 2 cm korter is. Aangezien dat niet al te veel is kan er een extra spacer bovenop en dan zit het stuur op dezelfde plek.

De fiets ligt momenteel in een aantal stukjes, komen een nieuwe derailleur, cassette, schakelaars, kabels, stuur en bandjes op.

Volgende week zaterdag hoop ik hem af te hebben. Wat ik er nu van heb gezien is het een prima vorkje, misschien dat hij een beetje te stijf is voor slecht wegdek met smalle bandjes, aangezien de buizen iets dikker zijn dan die van mijn stadsfiets.

Als ik er een rondje op gefietst heb zal ik even een review posten.

groetjes

ps. shipping was 6 eu, totaal nog geen 50 euro. enige was de kleurkeuze, kon kiezen tussen '~~ orange' en 'deep pink', die pink blijkt wel erg roze te zijn :p

pps. gewicht klopt wel ongeveer na het afzagen van de buis, dus zeker winst t.o.v. een geveerde vork.
Heb net anderhalf uur gefietst, vorkje voelt lekker aan, lekker licht en direct. Hij is wel aan de stijve kant, optimaal voor gebruik op asfalt en in de stad(m.u.v. grachten :p)
Drijft hij niet?
W
Wim schreef:Drijft hij niet?
W
Dat is een kwestie van bandemaat:

http://www.youtube.com/watch?v=9hVeI5s75lU
:P
Met die wind van tegenwoordig kom je op plaatsen waar je anders nooit zou komen!