Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ring of Kerry Cycle 2011 - Forum Wereldfietser

Ring of Kerry Cycle 2011

Hallo fietsfanaten,

Ik ben van plan mee te doen aan de Ring of Kerry Cycle http://www.ringofkerrycycle.ie/, een jaarlijks fietsevenement in zuidwest Ierland van ±175 km. Het evenement kent in Ierland grote bekendheid, maar in Nederland heb ik er nog maar weinig mensen over gehoord.
Ik ben enorm benieuwd of er hier op het fietsersforum mensen zijn die een keer deel hebben genomen aan dit evenement, mensen die bekend zijn met de route of mensen die ervaring hebben met fietsen in (dit gedeelte van) Ierland. Ik wil namelijk graag weten of het deelnemen aan dit toernooi een aanrader is, of dat ik, als ik toch in zuidwest Ierland ben, beter een andere route kan fietsen.
Is er iemand met goede of slechte ervaringen wie mij wil adviseren?

Vriendelijke groeten, Bob
Twee jaar geleden ben ik in Ierland geweest, en van Sligo naar het zuiden gefietst. De Ring of Kerry was een optie, maar net wat te weinig tijd om deze nog te fietsen. Het schijnt er behoorlijk druk te zijn met touringcars en ander verkeer. Ik neem even aan dat de georganiseerde toch die je beschrijft het verkeer op een veilige afstand houdt, dus wat dat betreft lijkt het een aanrader. Voor de rest is Ierland wel te fietsen, maar de wegen zijn vaak best druk en fietspaden ontbreken. Het vrachtverkeer zorgt soms voor rillingen, en heeft ons een keer laten besluiten het eerste de beste zijweggetje te nemen en vanaf daar maar verder te zien. Het noorden langs de kust was eigenlijk het mooiste en vrij rustig.
@marsupilami Bedankt voor de tips! Ik las op de website dat de wegen niet zijn afgezet dus goed om in overweging te nemen.