Additionally, paste this code immediately after the opening tag: koga of giant - Forum Wereldfietser

koga of giant

Hallo,

Wil wil een nieuwe fiets aanschaffen, en deze vraag is hier vast al heel vaak gesteld, maar ik zal hem toch ook nog eens stellen.

Ik wil de fiets gebruiken voor woon-werk verkeer en voor de recreatieve tochten. Misschien in de toekomst nog eens een tocht door Europa, maar dat is niet zeker. Ik las op het forum dat snel en santos vaak worden aangeprezen, maar ik denk dat die fietsen toch meer bedoelt zijn voor het 'echte' werk. Of heb ik het mis?

Ik was zelf wel gecharmeerd van de giant leader, of de cutom super lite en de koga teraliner of de koga lightrunner.

Ik gebruik de fiets niet als het heel slecht weer is, ik ben geen wereldreis met de fiets aan het plannen. Daar moet hij dus ook niet voor geschikt zijn.

Groetjes,
Martine
Hoi Martine,
Ik zou zeggen besteed 90% van je aandacht eraan een fiets te krijgen waar je lekker op zit. De juiste framemaat is geen groot probleem. Interessanter zijn het juiste stuur en de juiste positie van stuur en zadel en last but not least het juiste zadel. De definitie van juist is hier uitsluitend voor jou persoonlijk. Het gaat er dus om een fietsnmaker te vinden die je daar daadwerkelijk bij kan helpen en niet te ver weg.
Of die fiets geschikt is voor een tocht door Europa kunnen we op dit forum niet op voorhand zeggen. Zou het een kampeertocht worden met veel bagage of een hoteltocht waarbij je met beperkte bagage volstaat? Ook het totaalgewicht van fiets, bagage en berijder is dan van belang.
Je kunt te zijner tijd een deel van het bespaarde geld besteden aan nuttige dingen als degelijke dragers en zo.
Over de Giant super-light is al eens gediscussieerd; een conclusie was dat fietsen met het predikaat super-light niet bedoeld zijn om super sterk te zijn. Duurder is hier dus niet altijd sterker.
Enne, je kunt ook in Europa heel zware tochten maken hoor!
Groetjes,
Leon
Martine
Helemaal eens met Leon. Ik heb kort geleden voor dezelfde keuze gestaan. Op de fiets vakantie beurs 2005 kwam ik op de stand van Mees fietsen (eigenlijk een Santos onder een eigen label).
Geweldige fietsen, geheel aangepast/opgebouwd naar wat jij wil.
Erg leuke winkel aan de Looijergracht 60 in Amsterdam, zie ook hun site www.meesfietsen.nl. Gewoon een keer gaan kijken.
Groeten, Marco
Beste Martine,

Wanneer je nog een koga terra liner oval kunt kopen heb je daar een goede fiets aan zonder al die toeters en bellen die koga op zijn duurdere modellen monteert. Een paar tubus dragers er op en je kunt er mee op vakantie.
In Hilversum zit een zaak, naast het politiebureau, die overjarige fietsen verkoopt en hem waarschijnlijk nogwel heeft.
Laat me even weten of ik voor je moet gaan kijken.

wimligfiets