Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Op slot ....heb een santos ! - Forum Wereldfietser

Op slot ....heb een santos !

Geachte forumleden,
Ik ben op zoek naar een trekkingfiets en heb daarbij 3 merken in gedachten namelijk:
- VSF T400 frame maat 57cm
- Santos Travelmaster 21"
- Koga Myata Traveller of Signature 57cm

Wat ik gemerkt hebt met het testrijden op de diverse fietsen is dat een XT afmontage qua shifters enorm makkelijk bediend. En een Rohloff naaf natuurlijk ook. Ook vind ik het een pluspunt om een originele aankoopbon te hebben in verband met garantie gevallen.
Ook gaat mijn voorkeur uit naar een naafdynamo dan wel Shimano of Son.

Hebt u een fiets in de schuur staan van bovenstaande merken die u alleen aan het "afstoffen" bent.......en dit jaar geen trekkingsplannen.... reageer dan op deze advertentie.

De Flevobiker
Beste Flevobiker,

Je spreekt jezelf wat tegen bij de fietskeuze... Je wil een Koga Traveller, maar dan liefst met 26inch... dan kom je uit bij de Worldtraveller natuurlijk, die toch weer een heel stuk duurder is.

Zoals gestuurd, mijn grijze Worldtraveller is volledig afgemonteerd met Shimano XT en heeft V-brakes. Alles werd onlangs volledig vernieuwd, inclusief de kransen, omdat de middelste toch wat slijtage begonnen te vertonen. Maar dat is dus vervangen.

Verder zit er een Koga -vlinderstuur op, volledig in het leder...
Ee, Brooks-zadel

Naafdynamo zit er niet op, het is een led-licht, af te klikken en oplaadbaar aan het stopcontact (opgeladen = 20 uren licht)

Vraagprijs is 1200, wat minder dan de helft van de aankoopprijs betreft.

Echt een zeer mooie en goede trekkingfiets zonder beschadigingen, krassen etc.... Waarom doe ik hem weg? Ik wil overschakelen naar Rohloff en dit moet op een ander kader, ik kan die van mij niet updaten.

Groeten, Yannic
Hallo Yannic,
Een hele mooie fiets wat ik zo kan bekijken. Zou je nog een foto willen maken zoals je vanaf het zadel naar het stuur kijkt, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik heb geen rij ervaring me "vlindersturen" vandaar dat ik je een foto vraag.

Welk onderdeel zou je op termijn nog vervangen aan de fiets?

Groeten Flevobiker.

PS: nog een vraagje qua "tegenspreken" is de signature niet leverbaar in 26 inch wielen? Of wordt deze alleen geleverd met 28 inch?
O jawel hoor, de 'Signature' is gewoon in 26" te krijgen. Maar ik dacht dat je eerst over de 'Traveller' sprak, en niet over de 'Worldtraveller'. Beide series bestaan bij Koga, dus zat er een klein nuanceverschil in jouw zoektocht....Traveller = 28"

Naargelang de aard van de reis, je bepakking en je eigen gewicht kan het een verschil uitmaken voor welk type fiets je kiest. De Traveller is een zeer soepele en goeie trekking maar is 'lager' afgemonteerd (LX), de Worldtraveller of "Signature" is iets logger, maar hoger afgemonteerd of zelfs naar eigen wensen afgemonteerd...

Deze laatste fiets (wielen) kunnen ook wat meer hebben, omdat de diameter kleiner is zijn ze ook sterker...

Ik maak je de gevraagde foto's vanavond over... nu eerst wat werken :x

Grtz