Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gevaarlijke honden - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

gevaarlijke honden

Veel verschillende tips. Plat op de grond gaan liggen met de keel kwetsbaar naar boven, of gewoon stilstaan en de hond toespreken. Ik heb het gevraagd aan een hondenkenner. Hij zou gewoon stoppen en de hond kalmeren.
Ik heb ook wel eens zo'n boerderijhond achter me aan gehad, maar volgens mij zou dat beest al in mijn kuit hebben gehangen voordat ik afgestapt zou kunnen zijn. Of reageren die honden vooral op ronddraaiende kuiten? In Hongarije een keer een klein keffertje achter me aan gehad (baas bleef natuurlijk stoïcijns voor zich uitkijken i.p.v. dat mormel tot de orde te roepen), maar dat hondje staakte de achtervolging zo gauw we de benen stilhielden. Toen we weer gingen trappen, begon de achtervolging weer.
Remedie 1: compleet negeren.
Alternatief: stoppen, steen pakken en gooien en troepen dat je hem rauw lust, en dat ook echt menen.

Maar waarschijnlijk werkt dat alleen als je echt niet bang bent...

Ben je dat wel is een waterpistool met tabasco een alternatief....

Succes!
Eric
spuitbus met GAS.............waar kun je die beter bestellen als bij onze oosterburen...........in de borstzak.........en laat maar komen
Ben zelf GROTE hondenliefhebber en niet bang maar dit moet helpen...........
Vandaag iets nieuws geleerd fietste met een groep Australiers door de bergen met veel agressieve kuitenbijters tanden klaar voor een hapje,zij een australier naast mij you need this mate, hij pakte onder zijn zadel een pleortedooier(een uitschuifbare veer) en ging los niks geraakt maar de honden waren snel weg.

Mijn voorkeur gaat uit naar stoppen en helemaal uit je panty gaan werkt erg goed.