Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietserpad in knooppunten - Forum Wereldfietser

Fietserpad in knooppunten

Afgelopen zomer hebben wij drie weken door Nederland gefietst aan de hand van een zelf samengestelde route via knooppunten, zie http://tinyurl.com/39yl3r7
Dit is ons heel goed bevallen.

Deze zomer willen wij o.a. het Fietserpad van noord naar zuid fietsen.
Heeft iemand dat ook al eens gedaan aan de hand van knooppunten?
RondjeNoordzee schreef:Deze zomer willen wij o.a. het Fietserpad van noord naar zuid fietsen.
Heeft iemand dat ook al eens gedaan aan de hand van knooppunten?
Als je het routeboekje van het fietserpad erbij pakt en op www.falk.nl met de knooppunten kaart gaat stoeien zou je een heel eind moeten kunnen komen.
Wellicht dat het fietserpad soms voor andere wegen/paden kiest dan 't knooppunten systeem.

mocht je de lijst compleet hebben, dan is daar vast animo voor :)
succes,
Een paar jaar geleden hebben we het Fietserpad gefietst en wat ons opviel is dat er grote overlappingen zijn met de Saksenroute (LF14 dacht ik) en de Maasroute (LF 3). Die kun je dus aan elkaar knopen.

Ook zou je kunnen overwegen om op de Recreatieve Fietsrouteplanner Pieterburen - Maastricht in te voeren (met een paar 'via'-punten) en ik denk dat je dan een heel eind komt. Of je plant de route zelf met het boekje uit de bieb en Open Cycle Map (waar zo'n beetje alle knooppunten ook op staan).

Veel voorpret!

Groet
Eric
Ja, het Fietserspad volgt inderdaad niet al te vaak knooppuntroutes. Misschien een stukje van een route, maar niet van knooppunt tot knooppunt. Het stuk in Groningen heeft misschien niet eens helemaal knooppuntroutes, volgens mij zijn ze er nog mee bezig om aan te leggen.

Ik heb deze route ook gereden, alleen gebruikte ik een GPS, met de officiële track. Te downloaden hier.

Je zou bijv. Garmin Basecamp(*) kunnen gebruiken met de Openfietsmap en dan de route printen als er geen knooppuntroute is en in provincies waar wel knooppuntroutes zijn ingetekend op de Openfietsmap zou je de nummers kunnen noteren.

(*)Mapsource veranderd in Basecamp, Mapsource is in principe niet vrij te downloaden.