Additionally, paste this code immediately after the opening tag: laptop mee voor internet in Amerika? - Forum Wereldfietser

laptop mee voor internet in Amerika?

Wij willen in de zomer gaan fietsen in Amerika. Nou is er een site warmshower.org waar Amerikanen slaapplaatsen aanbieden. Omdat we niet vooraf alles al willen bespreken wil ik een kleine laptop meenemen. Ik heb daar dan internet nodig. Hoe pak ik dat op de beste manier aan? Wie heeft hier ervaringen mee?
Elke mac donalds de grotere supermarkten en meeste eetgelegenheden hebben inmiddels gratis wireless internet in de states. Ook de touristen informations in de national parks. Heb elke dag wel ergens internet gevonden tijdens mijn verblijf.
En zelfs kleine dorpjes hebben bibliotheken. Daar kun je vrijwel altijd gratis internetten. Zo losten wij het althans op, in 2009. Bespaart weer wat gesjouw.

Gijs
Wij hebben nog geen ervaring maar voor onze komende reis - van half maart tot half juni, van Memphis TN naar Washington DC - wel een keuze gemaakt. Wij hebben afgezien van een lap- of netbook - te groot, te zwaar, kwetsbaar - of een smartphone - ingewikkelde dure abonnementen. Wij kozen voor een Ipod Touch 4e generatie, met Wifi, en camera's, voor het eenvoudige werk: kleine mails, skypen, twitteren. En, heel mooi, met een apps van Warmshowers waamee je heel snel een of meer Ws in je buurt kunt opsporen, met alle gegevens. Bellen doen we dan met in de VS aangeschafte prepaid telefoontjes, denken we... De 'grote boodschappen' doen we dan wel vanuit bibliotheken of internetwinkels.
Als gezegd, ervaringen hebben we nog niet. Die kunnen we eind juni geven. Intussen zijn ook wij benieuwd naar die van anderen.

Bouke
Nou ben ik in het bezit van een (zakelijke) Blackberry. Ik had gelezen van die App. Misschien ook mogelijk op Blackberry?
Ik geloof het niet. maar kijk op het forum (Recent posts) van Warmshowers.org. Moet je wel aangemeld zijn. Je ziet daar een redelijk uitgebreide discussie, maar meer met complimenten dat ze het bij Apple maar mooi voor mekaar hebben gekregen.

Bouke
Wifi is inderdaad op vele plekken te vinden in de meeste malls Kan je ze in de buurt van restaurants wel vinden. Hou er wel rekening mee dat de gsm netwerken in de VS slechter zijn dan hier (veel dropped calls of geen dekking etc.) het kan zijn dat je even een blokje om moet fietsen om weer dekking te krijgen.
Er is op heel veel plekken gratis wifi te vinden, zoals al aangegeven.
Zelfs op campings.

Met je gsm internetten over het telefoonnetwerk gaat je natuurlijk wel wat kosten... dat zou ik alleen in noodgevallen aanraden.
Ik kiezen voor een Android smartphone en koop een lokaal een prepaid kaartje erin. Met WiFi aan boord kun je op veel plaatsen mailen, twitteren enz enz. Ook kun je offline navigeren (niet uren achter elkaar, maar om even kijken waar je bent is heel handig) en is kleiner, multifunctioneler (en waarschijnlijk goedkoper) dan een tablet of laptop. En je hebt telefoon, computer en navigatie in één toestel.

Groet
Eric
een smartphone is een slimme oplossing.
je kunt op wifi of op het 3G netwerk (= prepay of abonnement) in de grote steden. daarbuiten heb je al vrij snel langzame of geen gsm verbinding vanwege het terrein of de afstanden.

veel restaurants en koffietenten bieden gratis; soms onbeveiligd internet. soms moet je je daarvoor van te voren aanmelden zoals bij starbucks. en die zitten hier werkelijk overal.

bibliotheken hebben altijd gratis internet. gezien de afstanden heeft elk stadje/dorpje er wel een.

buiten de grote steden is men meestal behulpzamer naar fietsers toe; ik zou gewoon rondvragen. en voor je het weet heb je een uitnodiging om te blijven slapen.....


ik woon aan de usa westkust als je meer wilt weten pm me.
walter
Voor het stroom opladen van je laptop moet je wel bedenken dat Amerikaanse stekkers en stopcontacten vertikale platte pennen resp. sleuven hebben, terwijl de netspanning 110 volt is. Laat de laptop maar thuis, scheelt ook veel gewicht en fietsrammelschade.
vrijwel alle laders van gsm en laptops zijn tegenwoordig geschikt van 100 tot 240V.
samsonite heeft hele mooie kleine adapterstekkers die niet duur zijn (tussen $ 4 en $ 10) en prima werken.
Met Samsung galaxy s/ HTC desire of iPhone 4 kan je echt prima internetten/mailen.
Lijkt mij ook de beste oplossing

http://www.gsmarena.com/samsung_i9000_g ... -500p7.php

http://www.gsmarena.com/htc_desire-review-468p10.php

En koop er een http://www.case-mate.com/iPhone-4-Cases ... -Cases.asp bij. Dan kan je hem meer dan een keer laten vallen.

ps. Heb zelf een galaxy s, ok is een iphone clone maar wel met de zelfde hardware, beter scherm en snellere browser voor 250 eur minder.
Als je gebruik wilt maken van off-line navigatie dan zou ik voor een Android toestel kiezen. Ook handig is het skypen vanaf je mobiel. Bel je voor een paar cent naar huis of gratis als de ander ook Skype heeft.

Gr
Eric
eric190173 schreef:Als je gebruik wilt maken van off-line navigatie dan zou ik voor een Android toestel kiezen. Ook handig is het skypen vanaf je mobiel. Bel je voor een paar cent naar huis of gratis als de ander ook Skype heeft.

Gr
Eric
kun je ook al gpx-bestanden uploaden in je android-toestel en daar dan off-line mee navigeren? In het geval je ergens in Utah op de Smokey Mountain Road de juiste afslag wilt bepalen?
AB schreef:
eric190173 schreef:Als je gebruik wilt maken van off-line navigatie dan zou ik voor een Android toestel kiezen. Ook handig is het skypen vanaf je mobiel. Bel je voor een paar cent naar huis of gratis als de ander ook Skype heeft.

Gr
Eric
kun je ook al gpx-bestanden uploaden in je android-toestel en daar dan off-line mee navigeren? In het geval je ergens in Utah op de Smokey Mountain Road de juiste afslag wilt bepalen?
In principe wel, je geheugenkaart is je beperking. Je kunt op verschillende app's offline kaarten gebruiken en een GPX-track weergeven.

Zelf gebruik ik de telefoon om even te kijken waar ik precies ben en hoe ik verder wil rijden. Als off-line primaire navigatie voor op de fiets heb ik hem (nog) niet gebruikt. (behalve de google navigatie mevrouw die in mijn oor fluistert of ik links of rechts moet gaan, maar dan gebruik ik wel data en dat wil je in het buitenland niet...)

Groet
Eric
eric190173 schreef:In principe wel, je geheugenkaart is je beperking. Je kunt op verschillende app's offline kaarten gebruiken en een GPX-track weergeven.
Interessant. Welke app's zijn het?
Ik kijk al een tijdje naar de dell streak (android) als alles in één oplossing voor onderweg; gsm, e-reader, camera en netbook. Offline route berekenen is een (nog onopgeloste) voorwaarde.

Frank
frank bueters schreef:
eric190173 schreef:In principe wel, je geheugenkaart is je beperking. Je kunt op verschillende app's offline kaarten gebruiken en een GPX-track weergeven.
Interessant. Welke app's zijn het?
Ik kijk al een tijdje naar de dell streak (android) als alles in één oplossing voor onderweg; gsm, e-reader, camera en netbook. Offline route berekenen is een (nog onopgeloste) voorwaarde.

Frank
Gezien mijn offtopic antwoord heb ik mijn antwoord hier
gepost

Groet
Eric
Ik kijk al een tijdje naar de dell streak (android) als alles in één oplossing voor onderweg; gsm, e-reader, camera en netbook.
Ik heb hiertoe net een Samsung Galaxy Tab P1000 (ook android) gekocht (via Amazon Uk ongeveer € 400,- incl transport, excl. bescherm gadgets ;-)

Hierbij een aantal specificaties: 380 gram; 2G en 3G (spraak); gprs, edge, 3 G en wifi (data/internet); blue tooth; usb 2; A-gps (?); ook een 7 inch 600 x 1024 pixels touch screen.

Ik wil hem oa. gebruiken:
- om de weg te vinden als ik verdwaald ben.
- off en on line mijn route uit te zetten.
- campings te vinden.
- foto's up te loaden.
- een blog bij te houden en/of te mailen.
- te internetten.
- een boek te lezen.
- bellen en muziek luisteren.