Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gezocht: lange stuurben met korte voorbouw - Forum Wereldfietser

gezocht: lange stuurben met korte voorbouw

Eigenlijk zou ik op mijn vakantie fiets nog net iets meer rechtop willen zitten. De huidige stuurpen zit al op zijn max. hoogte in het stuurhuis.

Het is een conventionele balhoofd 1", met een hele korte voorbouw.

Weet iemand waar deze te krijgen zijn?
Roald schreef:Eigenlijk zou ik op mijn vakantie fiets nog net iets meer rechtop willen zitten. De huidige stuurpen zit al op zijn max. hoogte in het stuurhuis.

Het is een conventionele balhoofd 1", met een hele korte voorbouw.

Weet iemand waar deze te krijgen zijn?

Nitto, Kalloy en Humpert maken lange pennen. Wat heb je nu (millimeters graag)?
Als het rvs mag zijn: elke fietsenboer heeft zo'n ding wel liggen.
m-gineering schreef: Nitto, Kalloy en Humpert maken lange pennen. Wat heb je nu (millimeters graag)?
Hmm, ja, "wat" meet je dan precies....

Bovenkant balhoofdmoer tot boven (=laagste) kant pen = 105mm , streepjes/randje van markering limiet komen net te voorschijn.
Humpert is wel wat zo te zien.. Stem Cat2-Tube 25.4

Kalloy, zie ik alleen maar Ahead voorbouw op de site.
Roald schreef:Humpert is wel wat zo te zien.. Stem Cat2-Tube 25.4

Kalloy, zie ik alleen maar Ahead voorbouw op de site.
Of je hebt een 1" balhoofd, of je hebt een 25.4mm stuurpen, maar niet allebei, hoe groot je hamer ook is :shock:

1"balhoofd, boring 7/8", stuurpen 22.2
1.125"balhoofd, boring 1", stuurpen 25.4

Bij een stuurpen let je op de lengte van de schacht en de voorbouwlengte.

De Humperts hebben als voordeel dat het een nieuw ontwerp is, dus de stuurklem kan bij de meeste modellen volledig open. Maar een nieuw ontwerp betekent in dit geval ook ontworpen voor de onderkant van de markt, dus het is wel lompe zooi

Dit is een Kalloy, 80mm voorbouwlengte, 210 totale hoogte. Daar gaat dan nog minimaal 75 mm af om de klemwig onder de schroefdraad in de vork te krijgen

Afbeelding
Ja sorry,
ik heb een stuurpen nodig dus ik had het over die maat :oops:
Stuurpen is dus 25.4mm (Al gaf de schuifmaat 25.2 :o )

Ik heb echt een hele korte voorbouw hart op hart zal is dat horizontaal gemeten 55mm zijn denk ik. (Schuin over de voorbouw mee 60mm)
Ik schatte ook al 70mm ongeveer in de vork. dan zou ik 30mm max. winnen met een pen van 210mm dat lijkt me nog niet genoeg, de humpert is verkrijgbaar in een lengte van 230mm zag ik net.

http://www.humpert.com/en/bikeparts/mar ... =48&bild=1

En die gaat dus niet geheel open :(