Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raar probleem met Son edelux led lamp - Forum Wereldfietser

Raar probleem met Son edelux led lamp

Vanochtend hield mijn koplamp er in ene mee uit.
Santos is net nieuw dus nogal vreemd.
Draden zitten goed op het oog.
Vanavond thuis aan het testen. Andere lamp op Santos: prima
Son op andere fiets ook prima. Son weer terug op Santos: prima tot ik de lamp vastzet. Los gemaakt werkte hij weer.
Volgens mij heb ik sluiting en lekstroom.
Lijkt mij iets in de koplamp?
Iemand nog een idee of ervaring?

Dank
iRoel schreef:Vanochtend hield mijn koplamp er in ene mee uit.
Santos is net nieuw dus nogal vreemd.
Draden zitten goed op het oog.
Vanavond thuis aan het testen. Andere lamp op Santos: prima
Son op andere fiets ook prima. Son weer terug op Santos: prima tot ik de lamp vastzet. Los gemaakt werkte hij weer.
Volgens mij heb ik sluiting en lekstroom.
Lijkt mij iets in de koplamp?
Iemand nog een idee of ervaring?

Dank

klinkt alsof de massaverbinding naar het frame van koplamp, achterlicht en ev dynamo niet synchroon staan. Kennelijk is er nu ergens wat verf weg in een verbinding en ontstaat er sluiting.

stap 1: achterlicht afkoppelen (of het prutsstekkertje op de koplampvoet, of beide achter bij het achterlicht. Werkt het nu wel? dan de stekkers bij het achterlicht verwisselen

Stap 2 nog geen licht? verwissel de aansluitingen bij de dynamo. Shimanodynamo's hebben een massacontact naar de voorvork, een Son in principe niet.
m-gineering schreef: klinkt alsof de massaverbinding naar het frame van koplamp, achterlicht en ev dynamo niet synchroon staan. Kennelijk is er nu ergens wat verf weg in een verbinding en ontstaat er sluiting.

stap 1: achterlicht afkoppelen (of het prutsstekkertje op de koplampvoet, of beide achter bij het achterlicht. Werkt het nu wel? dan de stekkers bij het achterlicht verwisselen
Als je een nieuwe Santos hebt is de kans groot dat je achterlicht op batterijen is, dan heeft 't afkoppelen van 't achterlicht natuurlijk geen zin.
Had destijds met nieuwe fiets ook ineens rare trubbels, bleek de draad naar het achterlicht klem te zitten (sluiting) bij de doorvoer bij de trapas...
Santos heeft geen bedraad achterlicht. + en aarde was omgewisseld. Foutje van mezelf. Had alleen problemen tijdens de nattigheid van afgelopen week.