Hallo allemaal, idd de herhaling begint op 16 januari NED 19.30 en wij zijn heel blij met de extra aandacht die deze serie verdient. Ik zie een aantal opmerking waar ik volledig achter kan staan. Bianche omschrijft het goed, het is zo gemonteerd voor de klant. We hebben vanaf het begin de intentie gehad er een rustiger geheel van te maken maar dan paste het niet goed bij het NED3 publiek. Dat is altijd het gevecht dat een documentairemaker moet leveren. Laten we heel eerlijk zijn, we mogen in ons handen knijpen dat deze serie überhaupt op Nederlandse TV te zien is met al zijn reality programma's die bijzonder goed bekeken worden. De kijker (cijfers) is/zijn heilig en veel bepalend. Dus des te meer mensen naar een programma kijken des te eerder zal er een vergelijkend programma op tv komen.
Des te meer de vraag komt om een programma als GS te krijgen met meer tijd voor de mooie omgeving en de fietsers dan zal dit gemaakt gaan worden, jullie zijn hier allemaal ambassadeurs voor.
@ Bianche, de snelheid van Javier en Åsa zat hem in productionele mogelijkheden (wij moesten de finish hebben om de montage te maken, wat niet wil zeggen dat ze niet een 2 weken later hadden kunnen eindigen. Ik heb een goede vriend op de fiets, die is nu bijna 3 jaar onderweg op precies dezelfde route en neemt zijn tijd hiervoor. Dan kun je natuurlijk niet een korte productie hier omheen maken. Deze productie heeft 2,5 jaar gekost wat al bizar lang is.
Een andere reden van de haast was dat Åsa een baan had geaccepteerd in Zweden waardoor ze eigenlijk al 01 april thuis had moeten zijn (het zijn net echte mensen
). en vandaar dat de tickets daarop afgestemd waren. Ook het Noord team had dit zelfde probleem maar dat zie je misschien in beeld minder. Ook hun laatste landen zijn in een snel vaart voorbij gekomen.
Ik vind het mooi om te horen dat er veel mensen Javier en Åsa leuker/interessanter vonden om te volgen. Ik denk dat dit er mee te maken heeft dat zij de echte fietsers waren die al veel ervaring hadden en daardoor meer van de schoonheid en cultuur genieten. Het Noord team had nog nooit een grote tocht gefietst en dus ook een heel andere mentaliteit hierin.
Ik hoop dat heel Nederland zal kijken vanaf zondag en dan weet ik zeker dat hier een markt voor zal zijn en jullie meer mooie fietstochten op tv kunnen krijgen.
Veel plezier en mooie tochten in de toekomst.
Groet, Milan