Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reparatie Magura HS33 velgremmen - Forum Wereldfietser

Reparatie Magura HS33 velgremmen

Voor de handige en onhandige doe-het-zelver heb ik drie filmpjes gemaakt over Magura HS33 velgremmen. Het betreft het 2011 model waarover ik in februari nog een uitgebreid testverslag zal schrijven.

Het zijn drie filmpjes:

1. In het eerste filmpje leg ik uit hoe je de remgrepen moet afstellen (inclusief de oude modellen) en de remblokjes moet vervangen.

2. In het tweede filmpje laat ik zien hoe je de remleiding moet vervangen (ook al zal dit zelden nodig zijn).

3. In het derde filmpje laat ik zien hoe je olie moet bijvullen.

De filmpjes staan op de Magura pagina van onze website.

Succes!

Op andere pagina's vind je onze Rohloff en andere onderhoudsfilmpjes.
Hartelijk dank Eric! Heel instructief!
Ik veronderstel dat het bij de oudere HS33's min of meer op dezelfde manier gebeurt?
Dank je. Informatief. Ik had het al wel eens tijdens de cursus gezien, maar ja... dat geheugen hè...
Bedankt, interessant om dat eens netjes voorgetoond te zien!

Is er een verschil qua procedures/nodig materiaal tussen de getoonde HS33 en HS11?
Bij mijn weten is er bij de 2011 Magura modellen bizar weinig verschil tussen de HS11 en HS33.

Aniphys, bij de 'oudere' remmen werkt het bijvullen van de olie wat minder makkelijk, maar is het vervangen van de leiding wel weer makkelijker. Maar als je het filmpje snapt, ben je vast wel in staat om het oude systeem 'te snappen'.
Eric Schuijt schreef:Bij mijn weten is er bij de 2011 Magura modellen bizar weinig verschil tussen de HS11 en HS33.
De opdruk op het plestik kapje is anders heel anders!