Additionally, paste this code immediately after the opening tag: nieuwe slaapzak - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

nieuwe slaapzak

Hallo Carl,

Fijn dat de slaapzak je bevalt. Ik ben wat meer een koukleum dan jij en dat weerhoud me er ook van om deze slaapzak aan te gaan schaffen, hij heeft niet die EN normen dus kan ik totaal niet inschatten wat de rating nu dan is van die slaapzak.

Geheel in bever stijl stond er ook niet bij wat voor dons het was, de CUIN of de binnen of buitentijk. Volgens mij was het een ripstop nylon binnen en buitentijk. Ik weet wel dat het opgegeven gewicht van de slaapzak 700 gram is. Weet jij daar misschien meer vanaf Carl?

Paul
Een slaapzak van 700 gram is lijkt me zonder duur dons en een lichte tijk voor de meeste mensen alleen warm genoeg voor de zomer.
Wim
350 gram tijk zit ook in m'n winterslaapzak met 900 cuin dons, een 60cm rits ofzo, zonder kraag, enkele tochtkraag, 750 gr. vulling en Pertex Quantum buitentijk...

Lijkt me stug dat men in deze slaapzakken nut ziet om Pertex Quantum (of aanverwanten) te gebruiken... Iets zegt me dat iets hier niet klopt...
paul1987 schreef:
Geheel in bever stijl stond er ook niet bij wat voor dons het was, de CUIN of de binnen of buitentijk.
Het is gans, 90%. Ik kan me niet herinneren dat er uitgebreide informatie bij zat qua cuin enz. helaas. De slaapzak ligt bij mijn ouders in de opslag, dus ik kan het niet even nakijken. Als ik bij hen langsga, kan ik hem in ieder geval even op de keukenweegschaal leggen als je wilt. Jammer dat er ook op het web geen info te vinden is. Google geeft wel een link (waar bij staat "All Highlight sleeping bags are produced with textile material from Pertex") naar een website van Highlight, maar die link is stuk.

Groeten,

Carl
Als ik een gok mag doen:
• Pertex Classic
• 600 (+?) cuin
• geen donskraag rond de nek ('zomer'slaapzak)
• lange rits (140-160 cm?)
• gemaakt door Birdland (= Slee, als ik me niet vergis. Of is Birdland opgekocht door een venture?)
Hallo,

ik ben nu de trotse eigenaar van een Mountain Equipment Helium 400! Ziet er erg goed uit, het ging bij de zwerfkei tussen een Exped lite 300 en de ME, die laatste vond ik prettiger aanvoelen qua tijk en zag er ook mooier uit. Kan ik ook meer meedoen met kampeerweekenden want ik heb eindelijk een warme slaapzak :P

Hartelijk dank voor al jullie inlichtingen en informatie! :D
Gefeliciteerd! Veel plezier met je nieuwe vlam. Dat ze een ware liefde mag blijken :wink:.