Wat bedoel je precies met "niet meteen stuk" in verhouding met fragiele zonneladers? Er zijn nu veel links met mogelijkheden de revue gepasseerd, maar wie heeft nu duurzame goede ervaringen met zonneladers en welke voor- en nadelen heb je daarbij ondervonden?ottovelo schreef:zoveel jaar na datum hebben we de powermonkey op de markt. Eindelijk iets dat niet meteen stuk gaat zoals mijn solio deed!Marco Meijerink schreef:Ook wij hebben gekeken naar verschillende zonne-energie-opladers maar zijn daar toch terug van gekomen. We fietsen veel door gebieden waar elektriciteit niet altijd aanwezig is maar al met al kom je een keer in de twee weken wel een stopkontakt tegen. De batterijen van tegenwoordig gaan relatief lang mee zodat zonnencellen volgens mij niet echt nodig zijn.
grt,
marco
Ik heb er inmiddels 2 zonneladers in pocketformaat en het duurt erg lang voordat ze volledig zijn opgeladen met de zoncapaciteit in de "donkere' periode van het jaar. Ik heb ze meer opgeladen via het net, om ze in conditie te houden dan via de primaire functie: zonne-energie.