Nou Dries, dat zijn drie verontschuldigingen!DriesBa schreef:OK, mijn tekst sloeg slechts op dergelijke zaken in het algemeen, maar wellicht leest het anders dan ik feitelijk heb bedoeld. Mijn excuses daarvoor; ik heb echter geenszins de bedoeling mensen te kwetsen.
Wel ben ik zeer gekant tegen sektes en figuren die zonder scrupules proberen geld te werven voor instellingen die niet zoveel te doen hebben met wereldfietsers, maar wie ben ik: lid van Amnesty International, Greenpeace, Fietsersbond en ik zal hier zeker niet gaan colporteren voor vorenstaande verenigingen c.q. stichtingen, ook al heeft de laatste wel raakvlakken. Ik poogde in mijn reacties voorname(n)lijk in een opeenvolgende reeks van berichten iets te accentueren. Het is niet te algemeen gesteld en daardoor bij iedereen goed overgekomen en dat is een tekortkoming van mij en daarvoor mijn verontschuldigingen.
Trouwens dat van oude mannetjes....misschien ook wel kwetsend.....maar ja dan actie-reactie en dat kan niet de bedoeling zijn. Mea culpa.
Iedereen probeert zo op zijn eigen(gereide) manier om de wereld een beetje te verbeteren. Zolang dat niet gebeurt vanuit een neerbuigend paternalisme of een gevoel van morele superioriteit, hebben de ontvangers daar misschien nog wat aan ook. Ik koester daarom bij al dit soort initiatieven een gezonde dosis scepsis, met een - vind ik zelf - goed gevoel voor echt reciproque handelen.
Happy travels,
Gee (een oud mannetje van bijna 59)