Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Draag altijd een helm! - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Draag altijd een helm!

Jetse : wie niet horen wil... 8) :wink: ben blij dat het goed afgelopen is.
M'n kinderen (7 en 10) die wél een helm dragen (omdat dat moet van mama), en af en toe durven zeuren waarom dat nodig is, stonden erbij in de spoedoperatiebox toen mijn oor weer werd aangenaaid. Er gaat niets boven aanschouwelijk onderricht 8) .
jansenius schreef:Op km 91,3 besliste een stukje ijs (op een overigens voortreffelijk fietspad) er anders over. De onderste helft van m'n rechteroor werd bijna afgerukt, en hing aan een heel dun draadje maar na 15 hechtingen in de spoedafdeling van Aalst is er weer hoop op heling.
Da's niet zo mooi! Was je op een racefiets met dunne bandjes?
DeFietsreiziger schreef:
jansenius schreef:Op km 91,3 besliste een stukje ijs (op een overigens voortreffelijk fietspad) er anders over. De onderste helft van m'n rechteroor werd bijna afgerukt, en hing aan een heel dun draadje maar na 15 hechtingen in de spoedafdeling van Aalst is er weer hoop op heling.
Da's niet zo mooi! Was je op een racefiets met dunne bandjes?
Ik was met m'n Van Nicholas Amazon op weg, eerder een randonneur (met 30mm banden) dan een racefiets, en ik reed heus niet zo hard op dat moment, maar ook met 25km per uur kan je hard ergens tegenaan knallen.
Mooie fiets overigens! Ik zou graag mijn racefiets in willen ruilen voor zoiets. :P

Op mijn racefiets draag ik overigens meestal ook een helm. Met zo'n stuur en hogere snelheden vind ik fietsen toch een stuk gevaarlijker. En met gladheid op de weg al helemaal. Dus geef ik je helemaal gelijk om een helm aan te schaffen.

Op mijn normale fiets (Van Nicholas Pioneer) met 47mm banden en een breed stuur is fietsen stukken veiliger. Daar op draag ik geen helm, ook niet met gladheid.