Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Van miami naar Seattle - Forum Wereldfietser

Van miami naar Seattle

Ik ben van plan om in maart te beginnnen met de trip van Miami naar Seattle.
De route die ik wil gaan rijden tussen deze twee plaatsen staat eigenlijk nog compleet open. Graag zou ik de route willen invullen aan de hand van ervaringen van andere fietsers dus alle tips m.b.t. mooie routes/kamperen/omgaan met Amerikanen etc.. zijn van harte welkom.

gr
Mark
Een stuk The Great Divide?

Nevada en Utah met Monument Valley, Grand Canyon etc. is erg mooi.

En, laat je onderweg ook leiden door wat je tegenkomt.

Kijk ook eens op http://www.adventurecycling.org/ daar vind je ook genoeg routesuggesties.

Succes!
Wij zijn in 2009 via de Florida Connector / Southern Tier / Grand Canyon Connector en Western Express route van Miami naar San Francisco gereden.
Kan ik aanbevelen, maar niet als je in maart start. Dan wordt het al snel nogal warm in het zuiden. Wij hadden eind maart / begin april in Texas en Arizona al temperaturen van rond de veertig graden.
Het vakantieseizoen eindigt daar ook in april, iedereen naar huis, verlaten campings. Als je goed tegen hitte kunt, kan je het natuurlijk gewoon doen.

Als ik het moest zeggen zou ik toch eerst een stukje omhoog fietsen in maart en dan pas linksaf slaan naar Seattle. Je kunt in de zomer heel prima de Northern Tier rijden, maar ook de Transamerica en dan nog een kijkje nemen bij alle prachtige en wonderlijke dingen in het westen: Grand Canyon, Zion, Bryce enzovoort enzovoort.

Op mijn site staan wat foto's van de reis en dergelijke:

http://www.reismetgijs.nl
De eerse stukje van mijn reis van Portland (Oregon) naar de Rockies was wel mooi, daarna werd het best saai,

Als je van voorgekauwd routes houd zou voor ACA routes kunnen kiezen, b.v. southern tier tot the great divide en dan overstappen naar de TransAm of Northern tier.

Ik zou het aanraden om zelf iets te verzinnen, je ben een stuk meer flexibel dan een vast route. Mijn gedachten hierover zijn hier te lezen

Veel plezier.

Shane
Bedankt voor alle nuttige reacties tot nu toe!
Dit is wel een goede manier om de voorbereidingen te beginnen, meestal beginnen die pas als ik er ben..... :D

Verder heb ik nog geen fiets uitgekozen om deze route te gaan rijden. Op mijn eigen fietsen kan ik geen bagagedragers monteren dus dat is geen optie. Ik zit te denken om in Miami alles te kopen en deze fiets aan het eind van de trip mee te nemen naar huis. Aangezien ik toch een paar maanden weg ben kan ik het me veroorloven om relatief rustig aan een nieuwe fiets te wennen.
Denken jullie dat het aanschaffen van een fiets in Miami een goede optie is?
De Great Plains vond ik niet echt saai. Die horen toch bij het Amerikagevoel.
Een paar wat vergeten hoekjes vond ik ook de moeite waard: Badlands en Black Hills in South Dakota.
The Great Divide MBR is onverslaanbaar wat landschap en vooral eenzaamheid betreft, maar eist wel veel van fiets, uitrusting en fietser. Maar de Rockies hebben ook heel wat asfalt voor meer geciviliseerde routes.

Een fiets daar kopen is altijd een goed idee want de prijzen lager en je bespaart je een keer de vrachtkosten voor de fiets. Ik zou me wel even tevoren oriënteren via internet waar een goede winkel zit en wat ze hebben. Miamia is nogal groot.
Vergeet Yellowstone niet als het even kan! Ben zojuist van Seattle naar Denver naar Los Angeles gefietst en Yellowstone was voor mij zonder twijfel het hoogtepunt van de reis!

Monument valley en Grand canyon waren ook waanzinnig maar ik zou er niet nog een keer fietsen. Navaho Indian Reservation is daar... erg onaangenaam, voelde me er niet veilig.
In Miami zitten behoorlijk wat fietsenzaken zag ik toen ik er was.

Of ze ook fietsen verkopen die geschikt zijn voor een lange tocht, is een ander verhaal. Ik zou me inderdaad via het internet goed orienteren.

Gijs
I see that you have already received some excellent suggestions for routes in the above entries, so good luck in planning your final route!

My suggestion is about cycling into Seattle.

One of the best ways to enter Seattle is via the ferry system, that way you don’t have to cycle through the urban/industrial sprawl of Olympia, Tacoma, Seattle and Everett. There is also no waiting time for bicyclists – they are first to board the ferries.

The Washington state ferry website: http://www.wsdot.wa.gov/ferries/ and on this page http://www.wsdot.wa.gov/ferries/info_desk/route-maps/ you can see all of the ferry routes.

Afbeelding
View from the Seattle ferry dock photo courtesy - WSDOT Jim Culp.

Afbeelding
Sailing into Seattle photo courtesy - WSDOT
diederiktk schreef:Navaho Indian Reservation is daar... erg onaangenaam, voelde me er niet veilig.
Waarom? Wat is er gebeurd?
diederiktk schreef:Navaho Indian Reservation is daar... erg onaangenaam, voelde me er niet veilig.
Wij zijn nu een keer of 10 in bij de Navajo's geweest, nooit een probleem gehad. Monument Valley gefietst, Tuba City - Kayenta, Tuba City - Second Mesa - Window Rock, Shiprock - Red Rock - Lukachukai (prachtig), Canyon de Chelly. Ook in andere reservaten (oa. Wind River).
De sfeer en mensen zijn compleet anders dan in de rest van de USA. Je valt er ook meer op. Zeker bij de Hopi's. De eerste keer dat we in Walpi kwamen was het net of we weer in Afrika waren. In het reservaat wordt geen drank verkocht. Aan de randen van het reservaat en net daarbuiten (Gallup, Farmington) komen we wel elke keer wat indianen met een drankprobleem tegen die je wat willen verkopen. Maar meestal niet opdringerig of vervelend (zoals bijvoorbeeld in Djenné, Mali). Het ziet er allemaal wat armoediger uit als de rest van de US, maar de mensen zijn over het algemeen vriendelijk, zeker als ze in de gaten hebben dat je geen amerikaan bent. Zowel Navajos als Hopi komen in eerste instantie nogal gesloten over, maar als het ijs gebroken is zal blijken dat ze erg makkelijk lachen, niet in het minst om zichzelf. We hebben ondertussen een paar privéadresjes om te overnachten opgedaan die we met de auto nooit hadden gehad. Zeker bezoeken: Navajo National Monument (ook nog gratis + gratis kamperen).
Veel informatie vind je op www.crazyguyonabike.com Je kunt dan selecteren op coast to coast.

Patria
willem.m schreef: Waarom? Wat is er gebeurd?

Ik kreeg een bierflesje naar mijn hoofd geslingerd (wel mis gelukkig), en een tegenligger ging me voor "de grap" van de weg afrijden.

Maar ik zie dat andere mensen juist goede ervaringen hadden daar dus het zal wel gewoon peg geweest zijn. Heb daar overnacht bij de kerk en de pastoor was wel weer heel vriendelijk.