Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets buiten stallen - Forum Wereldfietser

Fiets buiten stallen

De situatie is als volgt: ik woon in een klein huis en kan slechts één fiets binnen stallen, indien ik nog door de kamer wil kunnen lopen. Daarom moeten er twee van mijn fietsen (vakantiefiets en racefiets) op het balkon, maar ik ben bang dat ze snel zullen roesten als ze buiten staan. Nu heb ik overwogen om een fietspyama te kopen, dus zoiets: http://www.bike4travel.nl/product_info. ... cts_id=386 maar ik ben bang dat de vochtigheid er vanonder in kruipt en de fiets net zo hard gaat roesten.

Nu is mijn vraag tweeledig: ten eerste is deze veronderstelling juist en of iemand ten tweede een beter alternatief weet om mijn fietsen in te pakken terwijl ze op mijn balkon bivakkeren. Bij voorbaat dank!
Het kan redelijk meevallen als je zorgt dat ze beslist vrij van wegenzout blijven en de fietspyama goed dicht van boven en goed open van onderen is; dat laatste vanwege ventilatie. Vrij van wegenzout schijnt de komende maanden in zowel Nederland en België steeds minder moeilijk te worden...
Leon
is een "Topeak Dual-Touch Bike Stand" niets voor je? hiermee kan je 2 fietsen boven elkaar ophangen.
Leon schreef:Vrij van wegenzout schijnt de komende maanden in zowel Nederland en België steeds minder moeilijk te worden...
in Vlaanderen is het zout al bijna op dus mogelijk lost dit probleem zichzelf op ;-)

@Michaj,
Allereerst is zo'n fietshoes alvast al beter dan niets en het kost ook niet zoveel. Kies dan eerder een doorschijnende hoes die ook het licht en de warmte beter doorlaat. Zeker moest je balkon gevoelig zijn voor slagregen maar anderzijds loopt je fiets zoiezo oxidatie op. Maar belangrijkste blijft hier (zoals hier reeds aangehaald) de ventilatie: dat je fiets nat wordt kan geen kwaad maar zorg dat de fiets ook goed opdroogt; desnoods met een doek handmatig opdrogen.
Mogelijk alternatief is uitkijken om een garagebox/kelder te huren of eens bij een buur (met meer ruimte) eens aan te kloppen.
Op AT5 (onze regionale televisiezender) was een filmpje te zien van een systeem dat je op een lantaarnpaal monteert en dan wordt je fiets met een soort elektrische lier naar boven gehesen. Veilig voor dieven en vrij van de grond.

De invalshoek was dat er te weinig parkeerplaatsen voor fietsen zijn in Amsterdam :wink:
Michaj schreef:De situatie is als volgt: ik woon in een klein huis en kan slechts één fiets binnen stallen, indien ik nog door de kamer wil kunnen lopen.''

Nu is mijn vraag tweeledig: ten eerste is deze veronderstelling juist en of iemand ten tweede een beter alternatief weet om mijn fietsen in te pakken terwijl ze op mijn balkon bivakkeren. Bij voorbaat dank!
Een schone & mooie fiets kun je overal kwijt, desnoods doe je wat meubels weg;)

Maar zonder gekheid, er zijn zoveel mogelijkheden om een fiets in een hoekje te proppen, aan muur of plafond op te hangen, met de wielen er uit in een kast te schuiven dat ik niet zie waarom de fiets naar het balkon zou moeten
De invalshoek was dat er te weinig parkeerplaatsen voor fietsen zijn in Amsterdam
Voordat je het weet worden er betaald fietsparkeerzones en fietsparkeervergunningshouder zones ingesteld om zo het gat in de begroting te dichten en/of het fietsparkeerprobleem op te lossen Daar hebben de (lokale)overheden goede ervaringen mee :cry:
Eric Schuijt schreef:Op AT5 (onze regionale televisiezender) was een filmpje te zien van een systeem dat je op een lantaarnpaal monteert en dan wordt je fiets met een soort elektrische lier naar boven gehesen. Veilig voor dieven en vrij van de grond.

De invalshoek was dat er te weinig parkeerplaatsen voor fietsen zijn in Amsterdam :wink:
gezellige flauwekul natuurlijk, maar hier is het fillumpjuh:

http://www.youtube.com/watch?v=kvc0A_cW ... r_embedded#!
Bekijk nog eens een oude Seinfeld-aflevering. Jerry Seinfeld had zijn MTB als een soort statement tegen de muur van zijn woonkamer geplakt. Dat was kennelijk heel normaal in het New York van de jaren negentig.
Zie ook Bikes as Decor voor de mogelijkheden om je fiets in je interieur te integreren.
m-gineering schreef: Maar zonder gekheid, er zijn zoveel mogelijkheden om een fiets in een hoekje te proppen, aan muur of plafond op te hangen, met de wielen er uit in een kast te schuiven dat ik niet zie waarom de fiets naar het balkon zou moeten
Marten,

Misschien moet je eens een foto van je huiskamer laten zien.
Dan weet hij wat he bedoelt :wink:
HansvanderVeeke schreef:
Marten,

Misschien moet je eens een foto van je huiskamer laten zien.
Dan weet hij wat he bedoelt :wink:
ik wil eerst nog die 4 frames ophangen ;)
Eric Schuijt schreef:De invalshoek was dat er te weinig parkeerplaatsen voor fietsen zijn in Amsterdam :wink:
Zijn er ook. En het worden er in hoog tempo minder. Na een herinrichting van mijn straat zijn de krakemikkige fietsenrekken voor mijn deur vervangen door nietjes. Op zich een hele verbetering, zij het dat we nu van zestien naar vier(!) plekken zijn gegaan.

Wat mij betreft hadden ze wel wat meer parkeerplaatsen mogen offeren voor meer fietsruimte. Al die zeikerds van buiten de stad die menen dat ze voor nop onze straten met hun auto's moeten mogen verstoppen komen maar lekker met de trein naar de koopzondag.

.tsooJ
Dank voor alle suggesties, helaas is het zo dat ik géén extra fietsen in de huiskamer kan plaatsen, dit vanwege een mopperende huisgenoot. Op mijn slaapkamer is er ook geen plaats, in de gang staat er al één. Zo blijft slechts het balkon over.

Begrijp ik het goed als ik opmaak dat een enigszins van onderen open fietshoes beter is dan een helemaal dichte?
Michaj schreef:Begrijp ik het goed als ik opmaak dat een enigszins van onderen open fietshoes beter is dan een helemaal dichte?
Ja. Dat geldt zowel voor fietsen als voor huisgnoten die je met hoes erover op het balkon zet. :D
Leon
Leon schreef:
Michaj schreef:Begrijp ik het goed als ik opmaak dat een enigszins van onderen open fietshoes beter is dan een helemaal dichte?
Ja. Dat geldt zowel voor fietsen als voor huisgnoten die je met hoes erover op het balkon zet. :D
Leon

Huisgenoten die over fietsen zeiken in brokken van 10 kilo met een TNT pakketzegel naar een adres in de Randstad sturen, vindt je nooit meer iets van terug ;)
In wat voor type huis woon je dan? Een flat, een oud vissershuisje, duplexwoning, of wat dan ook? Ligging in een stad of in een dorp?
Michaj schreef:Op mijn slaapkamer is er ook geen plaats.
Ook niet boven je bed?
Pedalero schreef:
Michaj schreef:Op mijn slaapkamer is er ook geen plaats.
Ook niet boven je bed?
[ervaring]Banden niet hard oppompen, een knallende tube om 4:00 is niet grappig [/ervaring]
Als off season fietser zit ik wel eens in een City Night Line zonder fietswagon. Eén keer kreeg ik een coupé, waar ik samen met mijn fiets was. Best romantsich.
Is http://www.gimmii.nl/fiets-ophange-boekenplank.html niks voor je??

Groetjes,

Sietse