Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsstuur avaghon - Forum Wereldfietser

fietsstuur avaghon

Ik ben onze twee avaghon fietsen aan het inpakken voor Cuba. Nu krij ik een van de sturen niet los om dwars te zetten.
M.I. inbus boutje iets uit draaien, eventueel tikje via dwars houtje en dan is hij los. Mijn eigen fiets is iets losdraaien al voldoende. Zijn identieke fietsen/
Voordat ik iets kapot maak...
Wie heeft advies?
Rob
alime schreef:Ik ben onze twee avaghon fietsen aan het inpakken voor Cuba. Nu krij ik een van de sturen niet los om dwars te zetten.
M.I. inbus boutje iets uit draaien, eventueel tikje via dwars houtje en dan is hij los. Mijn eigen fiets is iets losdraaien al voldoende. Zijn identieke fietsen/
Voordat ik iets kapot maak...
Wie heeft advies?
Rob
Je weet heel zeker dat het geen Ahead stuurpen is?

In dat geval zal de stuurpen wel vast gecorrordeerd zitten, niet ongebruikelijk bij aluminium stuur en zadelpennen in stalen frames, en helemaal bij mensen die flink zweten. Omdat te voorkomen moet je ook altijd deze onderdelen jaarlijks loshalen en weer monteren met nieuw vet.

Probeer eerst met het voorwiel tussen je knieen en kruipolie of je de boel aan het draaien krijgt. Als je beweging krijgt niet ver doordraaien maar met korte slagen heen en weer de pen eruit proberen te wrikken. Een koude werkplaats is daarbij geen nadeel ;)
KLopt had ik moeten doen. Bij mijn eigen fiets doe ik dat ook altijd evenals de trappers, maar ja.. niet mijn fiets. Kruipolie en tussen knieën heb ik geprobeerd maar geen beweging. Ik heb wel eens een fietsenmaker met een zware hamer er een lel op zien geven?!
Rob
alime schreef:Ik heb wel eens een fietsenmaker met een zware hamer er een lel op zien geven?!
Terug naar de eerste vraag van Marten. Weet je zeker dat het geen Ahead is? Dan sla je 'm kapot. Plaats 'ns een foto.

Gerd
ok hoe moet ik foto plaatsen ?
Op de buis waar het stuur aan vast zit en dus naar voren of naar achter kan staat: Santori-ST
Kun je daar wat mee?
Rob
Zo stuur ik foto's ook altiijd 'met bladeren' maar dat bladeren kan ik niet vinden op de site van de WF

Rob