Additionally, paste this code immediately after the opening tag: foto's van vandaag - Forum Wereldfietser

foto's van vandaag

Hier zijn wat plaatjes van vandaag.
Ik vind die laatste foto nog het mooiste. :D
Ik ook. Verreweg het allermooiste.
Het kasteel is het Muiderslot en de stompe kerktoren staat in Muiderberg. Ben er vlakbij opgegroeid. Mooie foto's!
Hier ligt iets meer sneeuw in Noord-Groningen. Hieronder mijn bijdrage:

Afbeelding
Vanuit mijn voordeur gefotografeerd

Afbeelding
Net voor zonsondergang

Afbeelding
Geen gladheidsbestrijding van de gemeente

Afbeelding
Hier komt voorlopig geen fietser langs

Afbeelding
Grafsteen overgrootvader in mijn tuin

Afbeelding
Veel condensstrepen bij zonsondergang

Afbeelding
's Morgens vroeg bij zonsopgang
We hebben op de noord-zuidwegen thans vorming van sneeuwduinen. Het sneeuwt hier te veel om nog te kunnen fietsen.
Mooie foto,s Martin .
Ben jaloers op het uitzicht vanuit je woning.
Hier in de randstad is dat wel anders, al woon ik nog in een dorp.
Ja Martin, mooie foto's. Daar stroomt het water me van in de mond.
dik5 schreef:Mooie foto,s Martin .
Ben jaloers op het uitzicht vanuit je woning.
Hier in de randstad is dat wel anders, al woon ik nog in een dorp.
bikelike schreef:Ja Martin, mooie foto's. Daar stroomt het water me van in de mond.
Bedankt allemaal. Zo dichtbij de waddenzee wonen is mooi, maar heeft voor een WF-er wel een nadeel: ik woon al bijna 35 jaar (geboren/opgegroeid te Blaricum) op het Groninger platteland en ik ben nu zowat uitgekeken op fietsen in mijn omgeving. Je moet van hier ver reizen om mooie fietstochten te maken: Veluwe, Zuid-Limburg, België, Engeland, om maar voorbeelden te noemen.
Noot: de grafsteen van mijn overgrootvader heb ik tijdens de ruiming van het graf in 1989 van de mokerhamer gered en mee naar huis meegenomen. Hij heeft zijn gehele leven naast de Koppelpoort in Amersfoort gewoond. Mooie eenvoudige steen van een soort van rode Bentheimer zandsteen.

Wat te denken van de onderstaande foto van mijn 2e huis in Zweden? Heb ik hier nog twee maanden geleden rondgefietst onder prachtige "Indian-summer"-herfstkleuren en nu al is het daar 18 graden onder nul! Deze foto kreeg ik van de buren toegemaild.

Afbeelding
Afbeelding
Op de picknicktafel strooi ik steeds voer waar de vogels dankbaar gebruik van maken, maar dat is nu onder gesneeuwd. In het voorjaar klim ik op de picknicktafel om mijn ontbijt uit de kersenboom te plukken, dat zijn momenten van puur geluk.

Afbeelding
Mooi die dikke oude populieren.
Voor die boomstam die op de grond ligt wil ik een wilgenkoepel maken van 6 meter doorsnede. Dit kan nog tot maart, als het een keer lekker weer is. De cirkel is al uitgezet en (hoge) begroeing weggehaald. Er staat genoeg wilgenopschot in de omgeving. Ik zou het leuk vinden om dit met andere mensen samen te maken, dus als je zin hebt laat het weten. Overigens duurt het nog wel even (paar maanden?) voor ik hier aan begin, eerst moet het lekker weer zijn. Dan kan je hier ook kamperen, kampvuurtje maken en van het fantastische uitzicht genieten.

Afbeelding
Dit is het uitzicht op de rivier nu. De kribben staan onder water, het ziet er grauw uit (het sneeuwt) en ik zie de overkant van de rivier niet eens. Ik heb ook wel foto's van sneeuw met blauwe lucht en uitzicht, maar dit is dus nu.

Afbeelding
1,5 week terug net voor een hagelbui. Je ziet hier de kribben nog, het water is dus heel wat gestegen. Ook hier staat het water al hoger. In de zomer heb ik stranden aan de oever. De waterstand wisselt erg. Dit wist ik niet voor ik hier kwam wonen, dat het in een rivier zoveel kan verschillen.

Afbeelding
Dit is mijn meest gangbare uitzicht en waterstand, hoewel dit 's avonds is overdag ligt dit in de zon.

Mooi he, ik ben echt helemaal verliefd op deze plek!

Het huis heeft heeft ook zijn belevenissen. Gisteren hoorde ik gestommel op zolder, dus heb ik Tom (mijn kat) maar op zolder gezet (normaal pak ik een levende muizenval en zet ik de muisjes weer uit). Na een tijdje komt een houtenplaatje dat hier tegen het plafond getimmerd zat naar beneden vallen, ik kijk omhoog en zie het kopje van Tom door het gat naar beneden kijken. :lol:
Martin E. van Doornik schreef:Bedankt allemaal. Zo dichtbij de waddenzee wonen is mooi, maar heeft voor een WF-er wel een nadeel: ik woon al bijna 35 jaar (geboren/opgegroeid te Blaricum) op het Groninger platteland en ik ben nu zowat uitgekeken op fietsen in mijn omgeving. Je moet van hier ver reizen om mooie fietstochten te maken: Veluwe, Zuid-Limburg, België, Engeland, om maar voorbeelden te noemen.
Telkens als ik een bericht op dit forum van je lees denk ik altijd dat je "Martin" van "Doornik" bent; moest je het niet weten: Doornik is een oude Waalse stad (in het frans "Tournai") in de provincie Henegouwen (België) aan de Schelde; op pakweg 20km van mijn deur

misschien eens een fietstochtje tot Doornik (daar ligt zelfs een officiële col) maken als afwisseling op het Groningse platteland;-)
Prachtige foto's en dito beschrijvingen van allen. Om te genieten. Het standpunt van Martin betreffende de regio waar je woont en vandaan fietst brgijp ik wel. Je eigen regio ken je na 30-40 jaar fietsen wel. Je ziet de schoonheid wat minder; een mens wil wel eens wat nieuws. Ik vind de nieuwe brug over 't IJ in Amsterdam zelfs mooi om te zien. Toch blijft ook fietsen in de eigen regio leuk; de combinatie actief bezig te zijn, het landschap en de techniek van je velo is om niet te versmaden.
Gunter schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Bedankt allemaal. Zo dichtbij de waddenzee wonen is mooi, maar heeft voor een WF-er wel een nadeel: ik woon al bijna 35 jaar (geboren/opgegroeid te Blaricum) op het Groninger platteland en ik ben nu zowat uitgekeken op fietsen in mijn omgeving. Je moet van hier ver reizen om mooie fietstochten te maken: Veluwe, Zuid-Limburg, België, Engeland, om maar voorbeelden te noemen.
Telkens als ik een bericht op dit forum van je lees denk ik altijd dat je "Martin" van "Doornik" bent; moest je het niet weten: Doornik is een oude Waalse stad (in het frans "Tournai") in de provincie Henegouwen (België) aan de Schelde; op pakweg 20km van mijn deur

misschien eens een fietstochtje tot Doornik (daar ligt zelfs een officiële col) maken als afwisseling op het Groningse platteland;-)
Dat weet ik en je hebt wel een aardig uitleg geschreven. Maar mijn achternaam heeft helaas niets te maken met de mooie hoofdstad van Hainaut, waar ik twee keer ben geweest. De oorsprong van de Van Doorniks ligt in Amersfoort. Ik heb een stamboom die teruggaat tot eind 16e eeuw, de naam was toen Van Doirrenick. Enkele van mijn voorvaderen waren poortwachters op de bekende Koppelpoort in Amersfoort. Kijk maar eens in het online telefoonboek van Amersfoort, Nijkerk en Barneveld. Daar komt men veel Van Doorniks tegen, al zijn ze geen familie van mij meer. Allemaal verspreid en verwaterd.... Nu is Amersfoort totaal verlelijkt en daar heb ik niets meer te zoeken.
Een weekje Achterhoek was ook erg leuk, gelukkig net voor de gridlock thuis vandaag.

Afbeelding