Additionally, paste this code immediately after the opening tag: vliegveld naar centrum bangkok - Forum Wereldfietser

vliegveld naar centrum bangkok

In bangkok neem je lift naar 1e verdieping. Negeer de taxi chaufeurs en zeg overtuigd ja als ze vragen of je opgehaald word en ze laten je met rust.

Uit de lift ga je links. Bij de laatste draaideur kan je ticket voor airportbus nemen (150 pp en 50 voor fiets) bij de laatste halte stap je uit, ze roepen om Khao san road. Daar staan tuktuks. Ik heb 100 B betaald (tranghotel of Khao san rd denk ik ook)(ze willen niet allemaal de fiets meenemen en eerst ook niet voor deze prijs maar is volgens mij teveel Je kan ook minder vanaf 50 proberen. Zeggen ze nee blijf je gewoon bij je spullen staan ze komen vanzelf wel weer naar je toe anders wuif je er een van de straat.
succes

Nog vergeten bus nr AE 2 gaat naar khao san rd. Die bus is heel ruim en je word geholpen met je fiets. De halte is pal voor die draaideur je kan er met bagagekarretje heen.

Die airportbus stopt ook voor New Merry V hotel/guesthouse daar kan je fiets ook staan. Een goedkoop basic hotel.

Het is mij echter onduidelijk of die bus altijd op dezelfde plekken stopt en niemand kon daar meer informatie over geven.

Op de terugweg heb ik een airport minibusje geboekt. Deze gaat de hele dag door op vaste tijden. Ik heb 16o Baht pp en 100 extra voor fiets betaald. Ik zag op Khao San rd. ook prijzen van 100 Baht. Ze pikken je op bij je hotel. Vraag wel of ze een imperial op het dak hebben dit hebben ze niet allemaal. Lucky tours heeft dit wel.

Een fiets heet tsjakkajan (schrijf je natuurlijk anders...) in het thais.
Chuparuedas je vroeg naar dit topic. Is wel oud, prijzen e.d. zal niet meer kloppen, maar geeft je in ieder geval een idee.
Ha die Fiet Ster.
Dank, dank voor de showthread. Gevonden, zoals je ziet.
Ik zal er mijn voordeel mee doen. Ik begrijp dat je ook ooit een tuk-tuk hebt gepakt?

(Ik was zowaar Côte d'Ivoire vergeten. Evenals Florida, California, Arizona. Kan er niet genoeg van krijgen...)

Groet,
Dank nogmaals.

Frank
Chuparuedas schreef:Ik begrijp dat je ook ooit een tuk-tuk hebt gepakt?
Ja, maar niet elke tuk-tuk kan een fiets(doos) meenemen. Sommige hebben zo'n bak achterop.
Een tuk-tuk is natuurlijke voor korte afstanden, dus zal je normaal fietsen maar als die fiets nog in een doos zit is dit wel handig. Ik heb een tuk-tuk genomen van de eindhalte van de vliegveldbus naar het hotel.

Misschien kan je ook nog wel naar de vertrekhal en daar een minibusje pakken. Ik ben tenslotte met minibus naar het vliegveld gegaan, weet niet of zij ook mensen mee terug mogen nemen, soms heeft vliegveldvervoer allerlei regeltjes. Maar goed die vliegveldbus is in ieder geval heel gemakkelijk en ruim.

In Thailand zelf kan je ook alle kanten op, er rijden heel veel mensen met een pick-up, dus je kan liften. Bussen, treinen en boten nooit een probleem geweest.