Het is een goede optie voor een racefiets zonder (vaste) bevestegingspunten op het frame.
Als je deze niet op je fiets aanwezig zijn, zijn er goede alternatieven op de markt om toch een vaste drager te monteren. Kijk op
http://www.tubus.com/en/spares-and-accessories, ik praat dan over de adapter set for QR-axle-mounting. Een vaste montage is per definitie de meest betrouwbare optie, zorg er wel voor dat het geheel spannings vrij gemonteerd word en dat je zo min mogelijk gaat buigen. Dit gebeurt regelmatig als er een drager met een stang, aan de bovenzijde, gemonteerd word, deze komt dan tussen de bout van de achterrem en het mannetje. Persoonlijk monteer ik liever een drager met twee stangen en bevestig deze dan met twee ronde klemmen aan de staande achtervork. Zie tubus, Clampsets.
Mocht je toch voor een zadelpendrager kiezen, zorg voor een dikwandige, zware, aluminium zadelpen. En vervang de quick-release voor een vaste normale bout, dit voor een meer solide bevesteging.
Het type v-type komt iets lager uit wat de stabilitiet iets ten goede komt, is dus een goede keus.
Voor een reis van twee weken zal ik zeker de site frames monteren in combinatie met de ThrunkBag DX.
Ik zal in beide gevallen een stuurtas erbij nemen, daar zijn verschillende redenen voor. Contra gewicht, handig voor wat je snel wilt kunnen pakken en voor een kaart.
Suc6, groeten Berend.