Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Groetjes uit BAngkok - Forum Wereldfietser

Groetjes uit BAngkok

Vrolijke groeten uit een heel heet Bangkok,vandaag door Bangkok gefietst wat is het hier cool!!!
Veel meegemaakt ons vliegtuig kon niet vertrekken omdat er 2000 liter uit de vleugel lekt,daar aangekomen kwamen we bijna niet weg de skytrain kom je niet in met de fiets en gelukkig creatief met een auto om kunnen gaan 1 fiets op het dak en 1 erin.
ben benieuwd hoe we morgen de fietsen naar het station krijgen.

Slaap lekker

liefs

David
Leuk, jullie avontuur is begonnen. Ik ga jullie volgen. Veel succes en geniet!!!
Hoi David, veel plezier daar, het is hier heel koud dus volgens mij zit je niet verkeerd.

Overigens had je de bus van het vliegveld kunnen nemen, met fiets erin, ik heb hier wel eens geplaatst hoe je vanaf het vliegveld beste naar centrum kan, waar je die bus kan vinden enz.

En terug kan je een minibus boeken met 100 Baht extra voor de fiets op het dak, overal te boeken op koh san rd.
Hoi David & family,

Ik wens jullie uiteraard een supermooie trip toe. Ben benieuwd of jullie meteen naar het 'Zuiden' gaan of eerst nog een uitstapje naar de River Kwai maken. Zo ja dan geef je maar een seintje en kunnen we iets leuks afspreken.
Fiets in de skytrain had ik ook nog niet geprobeerd, ga nog eens checken of de fiets wel in de zgn shuttle-bussen mee kan.

groeten Bauke
Fiets schreef:ben benieuwd hoe we morgen de fietsen naar het station krijgen.
Uhm ... gewoon er naartoe fietsen ?

Dat je niet met de fiets op de skytrain mag, vind ik overigens niet abnormaal hoor, de drukte kennende.
Ik ben wel ooit een fietsdoos gaan halen in de Probike en met die grote doos de skytrain opgegaan, en dat vond ik al vervelend en niet voor herhaling vatbaar.
De prijzen van taxi's in Bangkok in acht genomen, is het m.i. ook niet nodig om stunts uit te halen met fietsen op skytrains.

Maar het is best fijn fietsen door Bangkok, zeker in de vroege ochtend, of zelfs 's nachts.
Howdy dank voor de tips net 70 km gefietst en Salome sliep de laatste 30 km in de stromende regen ,het regent en bliksemt sind 11.30 en blijft volgens de voorspellingen de komende maand zo
Maleisie is ook nat,
heeft iemand een tip wij willen chillen in de zon aan het strand en fietsen, maar dit (fietsen in continu regen) is met een kindje tikje te heftig continu regen wij dachten pattaya koh chang maar ziet er allemaal niet goed uit

vrolijke groet uit een totaal verregend thailand

David
Wat jammer dat het zo slecht weer is. Voor een kind niet leuk en voor jullie ook niet. Het zou nu toch goed weer moeten zijn.

Ik dacht dat de kusten in het zuiden iets verschilde van regenseizoen. Dus als de oostkust of zo regent dan misschien naar de westkust, of anders om. Beide kusten hebben leuke plekken/eilanden.

Of misschien moet je juist naar het Noorden. Ik zat in dec in Chiang Mai prachtig weer. In Chiang Mai zijn leuke dingen te doen. En via het noorden kan je Laos in ook erg mooi om te fietsen.

Als het echt overal (heel Thailand én Maleisië) slecht is zou ik openbaar vervoer pakken en een heel eind verder op gaan. Laos, Cambodja, Indonesië, het lijkt misschien heel ver maar heel goed te doen, één (2) nacht(en) in een trein of bus en je bent al heel ver.

Maar is het wel zo dat het er een maand gaat regenen? Je zit er in het goede seizoen. Hoe weten ze dat? Ik herinner mij dat mijn zus uit de Fillipijnen hetzelfde schreef en later werd het toch weer mooi weer en hebben ze genoten. Zij reizen ook met een klein kind (zonder fiets). En ook hier voorspellen ze een lange strenge winter en hoor je een paar dagen later dat ze dat niet kunnen voorspellen.

In Chiang Mai zijn binnen ook leuke activiteiten te doen (kooklessen, massages, introductie 2-daagse Vipasana meditatie enz. ) en er zijn veel leuke restaurantjes en andere reizigers om mee te kletsen. Wie weet is het wel weer snel lekker weer.

Ik las dat jullie vegetarisch zijn Mai Kaidee (ik hoop dat ik het goed schrijf) is bijv een heel goed vegetarisch restaurant dat kooklessen geeft (zowel in Bangkok als Chiang Mai).
Jullie eten toch niet alleen Raw Food tijdens de fietstocht?
Hoi Fietster dank voor de snelle reactie,
regent heel zuid en midden thailand gaan nu een busje oid regelen naar bangkok en dan naar chiang mai waarschijnlijk,

complimenten aan de wereldfietser site is de enige site die opengaat met slechte verbinding.

Op avontuur

sawadee

David
Volgens de satellietfoto in Google Earth schijnt inmiddels de zon in bijna heel Zuid-Thailand! Dat het een maand zou blijven regenen daar, is nonsens; ten eerste kan niemand dat zolang vooruit voorspellen en ten tweede is het helemaal geen regentijd. Er zullen zeker wel buien vallen, vooral de omgeving van Krabi en Phuket is altijd wel vrij nat, maar ik zou zeker niet zo snel wanhopen.
zitten in bangkok te nat daar
Ik hoop dat jullie nu droog zitten.

Vergeet eten bij Mai kaidee niet.
Ik ken ze al heel lang, stond toen nog niet in L Pl maar op de terugreis stonden ze wel in het tijdschrift van een vliegmaatschappij als tip vermeld. Dat was wel grappig want het waren precies 3 tafeltjes op straat...Inmiddels zijn ze een paar panden opgeschoven maar nog steeds klein en altijd druk bezet. Je moet misschien even wachten maar dat geeft niet want het is toch gezellig. Regen of niet ik zou nu zo willen ruilen.

Ook leuk is bij het politiebureau op die openlucht banken een gezichtsbehandeling te nemen. Ook mannen vinden dit een leuke tip. Je krijgt van alles op je gezicht, komkommer, sinaasappel, stoom, enz het een na het ander, was wel relaxed.

Niet doen is de masage bij Wat Po, pijnlijk!

Gezien jullie "Going Green" en "Raw food" hebben jullie misschien ook interesse in ecoprojecten en -cursussen? Geen idee waar jullie geweest zijn en waar jullie nu heen gaan, maar er zitten er bijv 3 bij Chiang Mai.
Ik zal een lijstje websites sturen (PB)
Te gek fietster bedankt voor de tips,

we hebben hier waanzinnig veel keus in vega, raw ook redelijk,
er is ook een hele goeie israelische tent, heerlijke humus.
Hier lekker in Bangkok 32 en droog zuiden nog min. 2 weken ramp, regen etc,

we gaan nu richting eiland in de buurt van cambodja

liefs

david
Mmm, lekker eten kan je daar wel ja!

Nog een tip. Als je op een avondmarkt eet, lijkt het alsof al het eten is uitgestald en wijs je meestal aan wat je wilt. Zo deed ik het altijd.

Van een vegetarische vriendin, die voor haar bedrijf heel vaak in Thailand zit, leerde ik dat je altijd om tahoe (ik geloof dat ze het daar tofu noemen) kan vragen ze hebben het meestal wel ergens bij zich ook al ligt het niet zichtbaar. En dan bakken ze dat ter plekke mee met de rest.