Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje van Rotterdam 19 december - Forum Wereldfietser

Rondje van Rotterdam 19 december

Tijdens het rondje van Rotterdam, dat we vandaag (21-11) fietsten waren we onverwacht met een groepje van 12. Geringe respons op het forum blijkt een onbetrouwbare indicatie voor de uiteindelijke opkomst... Het mooie winterweer zal hierbij een positieve rol hebben gespeeld!

Ook in de wintermaanden blijven we het rondje fietsen. Het volgende staat gepland op 19 december. Edwin heeft aangeboden om dan een tochtje uit te zetten in de omgeving van IJsselmonde, hij zal de route aanpassen aan de weersomstandigheden.

Nadere informatie volgt maar zet de datum vast in je agenda en zorg dat je dikke sokken en een warme muts gereed liggen!

Groet,
Jaap
Helemaal top! Staat genoteerd, valt na de examens, kan niet beter. Ik zit elke dag 12,5km enkele reis op en neer naar me werk op de fiets dus de kleding past zich in de loop van de tijd vanzelf wel aan :-)

Als alles goed gaat tot dan

Merlijn
Kan iemand mij toelichten wat er in de omgeving van IJsselmonde te befietsen is?

Als ik op de kaart kijk zie ik alleen maar huizen, industrie e.d.
Wat verder naar het zuiden staat zo'n blauwe zweedse blokkendoos, maar dan houdt m'n kennis van die regio toch echt op.
Of is er misschien in IJsselmonde hele lekkere appeltaart te verkrijgen? :)
Laat je verrassen Arnold, ik heb eerlijk gezegd ook geen idee in welke omgeving we daar zullen fietsen, maar dat houdt het spannend!

Groet,
Jaap
Ik was van plan een rondje eiland IJsselmonde te doen. Helaas is er niet aan te ontkomen, dat we (in het begin) langs bebouwing fietsen. Maar het eiland kent ook groene een zeer mooie stukken. In principe fietsen we de buitenrand van het eiland langs het water en terug door de polder(s).

Als het weer het toelaat op 19 december zouden we het rondje langer kunnen maken en de route wat meer kunnen verleggen naar de Alblasser- of Hoekse Waard.

Ik wil de opties dus nog even open laten.

Uiteraard kunnen we onderweg wel ergens appeltaart met koffie, thee of appeltaart scoren.

Tot de 19e december.

Groet,
Edwin van Ooijen
Kunnen jullie me al een indicatie geven van de vertrektijd?

Tot gauw, Merlijn
Hoi Merlijn,

Vertrektijd is altijd rond 12:00u. v.a. de euromast.

Groet,
Edwin
Edwin, ik ben benieuwd naar het rondje dat je zondag voor ons in petto hebt en sta om 12 uur bij de Euromast!
Groet,
Jaap
Goede morgen,
als 't weer een beetje mee zit en m'n verkoudheid wat afgenomen dan ben ik er ook weer bij zondag a.s.

hopelijk tot dan,
groeten,
Arnold.
Hoi,

Laten we het rondje maar doorgaan, tenzij het weer zondag echt slecht wordt. Als de weersvoorspellingen voor zondag slecht zijn (gladheid e.d.), lijkt het me geen goed idee het rondje door te laten gaan. Ik raad iedereen die van plan is mee te gaan aan de site en tvrijnmond.nl te volgen.

We fietsen dan v.a. de Van Brienenoordbrug via Oud-IJsselmonde langs het water naar Ridderkerk, Zwijndrecht, Kijfhoek (dit gebied fietsen we rond), Heerjansdam, Barendrecht en via de Rhoonse Grienden richting Poortugaal. We zijn door Helma uitgenodigd voor een bakkie. Daarna fietsen we via Smitshoek en Barendrecht weer terug naar de Euromast. Als het weer het toelaat en afhankelijk van het tempo kunnen we de ronde iets langer maken.

Zijn we nu met z'n drieen?

Groet en tot zondag,
Edwin
Hoi,

hopelijk neemt de gladdigheid wat af want ik heb de winterbanden nog niet binnen :( . Met een beetje geluk zien we elkaar dan zondag.
Anders moeten we maar gelijk de kroeg in duiken. :)

groeten,
Arnold.
Lijkt me een beter idee. :D
Ik heb er veel zin in maar gisteravond kwam ik bijna mijn buurt niet meer in vanwege alle teruggevroren sneeuwsporen op het fietspad. Misschien een idee als 1 iemand het besluit neemt of het wel of niet doorgaat en een tijd opgeeft wanneer hij daarvan melding gaat maken (bijvoorbeeld 9.00u morgenochtend)?

Hopelijk tot morgen, Merlijn
Merlijny2k schreef:Ik heb er veel zin in maar gisteravond kwam ik bijna mijn buurt niet meer in vanwege alle teruggevroren sneeuwsporen op het fietspad. Misschien een idee als 1 iemand het besluit neemt of het wel of niet doorgaat en een tijd opgeeft wanneer hij daarvan melding gaat maken (bijvoorbeeld 9.00u morgenochtend)?

Hopelijk tot morgen, Merlijn
Gister avond even op bezoek geweest een dorpje verderop op de fiets.
't fietspad was wel aardig te doen, dat was redelijk schoon.
Ik ben meer huiverig voor de andere wegen waar beduidend minder onderhoud gedaan wordt. Vooralsnog dus vraagtekens bij het rondje voor morgen.
Ik heb de beslissing zo lang mogelijk willen uitstellen.

Ik ben net even buiten geweest en hier en daar is het spekglad.

Ook wordt er nog meer (mot)sneeuw verwacht. In combinatie met vorst kan dat voor (ernstige) gladheid zorgen.

Ook vertrouw ik de route voor het grootste gedeelte niet, omdat daar zeker niet gepekeld wordt.

Ik wil geen valpartijen met alle mogelijke gevolgen van dien op mijn geweten hebben.

Ik wil dan ook het rondje niet door laten gaan.

HELAAS HELAAS.

Groetjes,
Edwin
edwinvanooijen schreef: Ik wil dan ook het rondje niet door laten gaan.

HELAAS HELAAS.

Groetjes,
Edwin
Lijkt me een verantwoordelijke keus.
Wat een pech. :(
Allemaal snel nog spijker banden bestellen dan voor het rondje in januari :)

veel plezier in de sneeuw en op de slee,
Jammer, maar logisch met dit weer, het is wel heel mooi!

Wie heeft er zin om morgen middag een stuk te wandelen in het Kralingse Bos met soep bij Boshut de Big onderweg?

stuur me dan even een mailtje via slvonk@gmail.com
Lijkt mij eigenlijk ook wel de meest logische beslissing. Bij mij in de buurt zijn de secundaire wegen ook nog even dichtgepakt met sneeuw als toen het er pas lag.

Geeft niet, ik blijf het forum volgen en pak de volgende rondjeplannen wel weer op.

Hopelijk toch tot gauw, Merlijn.
‘Als niet fiets, dan voet’: alternatief rondje Rotterdam

Bij gebrek aan aansprekend fietsweer hebben Edwin en ik te voet een rondje Rotterdam gemaakt. Naar verluidt zijn er ook andere fietsers dan maar wandelend de wijde wereld ingetrokken.
Vanwege het hoge Rotterdam-gehalte, hebben wij de wandeling gedaan langs de ‘brandgrens’, dat wil zeggen rondom het gebied van Rotterdam Centrum, Noord en Kralingen-Crooswijk dat is verwoest door de brand na het bombardement van 14 mei 1940. Grofweg: Willemskade (vlakbij het Wereldmuseum), Schiedamse Vest, Oude Binnenweg, Mauritsweg, Delftsestraat, Teilingerstraat, hoekje Noordsingel, Vriendenlaan, Admiraal de Ruyterweg, Veemarktstraat, Warande, Gerdesiaweg, Oostplein en dan nog een lus door Kralingen tussen Admiraliteitskade en Oudedijk, naar het eindpunt aan de Maasboulevard, ter hoogte van de Willem Ruyslaan; kilometertje of 10-12, door redelijk verse sneeuw. Beide koppen van het Noordereiland horen er eigenlijk ook bij, maar dat vonden we, wel uitgewandeld voor vanmiddag, toch meer iets voor aparte excursie op een zonnige voorjaarsdag, gerechtvaardigd door de gedachte dat de schade aan het Noordereiland nu eenmaal het gevolg was van friendly fire.
De brandgrens is sinds dit jaar permanent gemarkeerd met lampjes (alleen ’s avonds aan) met daarin het silhouet van vlammen en een stuk van het beeld van Zadkine, sommige ook met een vliegtuig, in het plaveisel (rood op de rechter Maasoever, groen op het Noordereiland) en op een paar plaatsen grote glanzende zwart granieten ‘noppen’ met daarin de plattegrond van Rotterdam gegraveerd en een tekstregel over het bombardement. Een en ander nu natuurlijk dik onder de sneeuw. Ik heb dan ook niet kunnen vaststellen of de route te vinden is door van lampje naar lampje te lopen, dat onderzoek ik nog wel een keer als de sneeuw weer weg is; ik heb ooit eens een aardige brandgrenswandelkaart opgeduikeld, die voldeed vandaag prima. (Informatie, plaatjes en ooggetuigenverslagen te vinden op: www.gemeentearchief.rotterdam.nl/brandgrens)

Het is geen wandeling die uitblinkt in stedelijk schoon, wel interessant voor de liefhebbers van stadgeschiedenis en/of gewone woon-architectuur en/of voor wie graag zowat door de stad kuiert. De wandeling leidt langs plaatsen waar ik niet zo 1,2,3 kom, bijvoorbeeld woonwijken aan zijstraten in Kralingen. Er is een aantal plaatsen waar de oude bebouwing koud staat aangeplakt tegen wederopbouwarchitectuur dan wel latere nieuwbouw of projecten van stadsvernieuwing. Soms geslaagde combinaties, soms bedroevend smakeloos of érg verouderd-modern. ’t Is wel de moeite waard om eens door eenvoudigweg die afstand te lópen, echt begrip te krijgen van de omvang van het gebied dat indertijd plat lag. Groot: 258 hectare; veel: 25.000 woningen, 11.000 overige panden verwoest; 80.000 mensen dakloos.

Het was een verfrissende tocht onder een grauwe lucht, met lekker knerpende sneeuw, kortom welbestede wintermiddag. De polderfietstocht van Edwin houden we te goed.
Het enige minpunt dat aan deze route kleeft is dat de appeltaarttentdichtheid jammerlijk laag is.

Groet,
Gepke.
gwb schreef:‘Als niet fiets, dan voet’: alternatief rondje Rotterdam

Het was een verfrissende tocht onder een grauwe lucht, met lekker knerpende sneeuw, kortom welbestede wintermiddag. De polderfietstocht van Edwin houden we te goed.
Het enige minpunt dat aan deze route kleeft is dat de appeltaarttentdichtheid jammerlijk laag is.

Groet,
Gepke.
Herkansing van dit 17de rondje Rotterdam op 16 januari?

groeten,
Arnold.