Additionally, paste this code immediately after the opening tag: "paniekrem" op dropbar - Forum Wereldfietser

"paniekrem" op dropbar

Ik zoek een zogenaamde paniekrem te monteren en vroeg me af of deze remhendel daarvoor geschikt is?
m_nu schreef:Ik zoek een zogenaamde paniekrem te monteren en vroeg me af of deze remhendel daarvoor geschikt is?
Als je met paniekrem crossgrepen bedoeld, die je samen met de gewone remgrepen kunt gebruiken is het antwoord nee.

Dan moet je remmen hebben die bedoeld zijn om door te lussen:
Afbeelding
Bedankt Marten, dit is inderdaad wat ik bedoelde.
m_nu schreef:Bedankt Marten, dit is inderdaad wat ik bedoelde.
Hou er rekening mee dat de meeste bedoeld zijn voor cantilevers. Als je V-brakes hebt en V-brake compatibele remgrepen ( 287V etc) dan moet je de grepen van Pauls hebben met verstelbaar draaipunt voor extra slag
Geen V-brakes, maar deze calipers. Zou moeten werken dacht ik, of toch de (duurdere) Paul Comp's dan maar?
Wat is een paniekrem?
Leon
Leon schreef:Wat is een paniekrem?
Leon
wel even opletten daar achteraan, zie boven :)
m_nu schreef:Geen V-brakes, maar deze[/url] calipers. Zou moeten werken dacht ik, of toch de (duurdere) Paul Comp's dan maar?
Met zijtrekremmen doen ze het allemaal goed
m-gineering schreef:
Leon
Oké, het is "crossgrepen, die je samen met de gewone remgrepen kunt gebruiken".
Andere vraag: waarom zou je zoiets willen, hoe gebruik je met twee handen kennelijk minstends drie remgrepen? Ik heb mijn handen al vol aan twee remgrepen en eentje daarvan is al wheelie-easy genoeg. En wat is doorlussen? Heb je dat 1 kabel door 2 grepen of 2 kabels aan 1 greep?
Leon
Leon schreef:
m-gineering schreef:
Leon
Andere vraag: waarom zou je zoiets willen, hoe gebruik je met twee handen kennelijk minstends drie remgrepen? Ik heb mijn handen al vol aan twee remgrepen en eentje daarvan is al wheelie-easy genoeg. En wat is doorlussen? Heb je dat 1 kabel door 2 grepen of 2 kabels aan 1 greep?
Leon
je knipt de buitenkabel door en zet de crossgreep er tussen. Je kunt de rem dan ook met de handjes boven op het stuur bedienen
m-gineering schreef:Je kunt de rem dan ook met de handjes boven op het stuur bedienen
Wij noemde dat vroeger "stadsremmen" :wink:
Michael W schreef:
m-gineering schreef:Je kunt de rem dan ook met de handjes boven op het stuur bedienen
Wij noemde dat vroeger "stadsremmen" :wink:
Dan hoop ik dat je inmiddels bijgeleerd hebt en het verschil ziet ;)
m-gineering schreef: Dan hoop ik dat je inmiddels bijgeleerd hebt en het verschil ziet ;)
Uiteraard, dit is een veel directer systeem dan met die rare beugels :wink:
Leon schreef: Andere vraag: waarom zou je zoiets willen, hoe gebruik je met twee handen kennelijk minstends drie remgrepen?
Leon
Omdat sommige mensen vinden dat hun stuur nog niet vol zit :lol:

Afbeelding
by shanecycles.com
m-gineering schreef:
Leon schreef:
m-gineering schreef:{quote="Leon"}Wat is een paniekrem?{/quote}
Leon
je knipt de buitenkabel door en zet de crossgreep er tussen. Je kunt de rem dan ook met de handjes boven op het stuur bedienen
Aha! Dank voor de uitleg. Een verdere ontwikkeling - op mijn fiets al jaren beschikbaar - is dus om de gewone rem maar weg te laten omdat je in de stad toch louter in paniek remt. Scheelt ook gewicht.
Leon
Leon schreef: Aha! Dank voor de uitleg. Een verdere ontwikkeling - op mijn fiets al jaren beschikbaar - is dus om de gewone rem maar weg te laten omdat je in de stad toch louter in paniek remt. Scheelt ook gewicht.
Leon
Verdere ontwikkeling? Je hebt geen idee hoe oud dat idee is ;)

Afbeelding

(en nog steeds te koop ;) )
...en eigenlijk best wel mooi...
Om het precies te zeggen: dit zijn de guidonnet grepen van Dia Compe.
Wim