Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ik heb dit nog nooit gehoord en ik geloof ook niet dat dit geldt voor mijn aanbieder. Wel is het zo dat je extra kosten maakt voor het uitluisteren van je telefoon. De kosten voor een internationaal gesprek naar Nederland. Aangezien je als gebruiker de kosten maakt om de voicemail in Nederland te bellen, mag je aannemen dat de persoon die je voicemail belt als je in het buitenland bent de kosten niet maakt.gijs schreef:Ik meen ergens gelezen te hebben dat als je een voicemail hebt aanstaan dat je moet betalen voor het gebruik ervan, dit wil zeggen dat als iemand jou voicemail inspreekt en jij bent in Italië, dat jij de kosten van Nederland naar Italië moet betalen als diegene jouw voicemail inspreekt. Daarom zet ik mijn voicemail uit, zodat die niet ingesproken kan worden.
Als ik dit goed lees, kun je gewoon je voicemail aan laten staan. Daarbij moet je wel:Hoe gebruik ik mijn voicemail in het buitenland?
U kunt gebruik maken van voicemail in het buitenland.(Het werkt echter bij de meeste aanbieders en abonnementen wel anders dan in Nederland.)Wij adviseren u alleen voicemail te gebruiken, wanneer u dringend bereikbaar moet zijn! U betaalt nl.in veel gevallen dubbel voor voicemail, omdat de berichten in Nederland opgevangen worden. Uitgezonderd: indien een toestel in het buitenland uitgeschakeld wordt, dan meldt het buitenlandse netwerk dat aan het Nederlandse netwerk. Althans zo geldt dit voor KPN. Als u uw toestel aan hebt staan, een oproep ontvangt en de oproep vervolgens “wegdrukt” naar uw voicemail, dan betaalt u voor het ontvangen van de oproep én voor een uitgaande oproep vanaf het buitenlandse netwerk naar het voicemailsysteem in Nederland. Bij sommige prepaid abonnementen is dit niet het geval. Ook als u uw voicemailberichten niet uitluistert, kunt u na de vakantie voor onaangename verrassingen komen te staan wanneer u veel voicemailberichten hebt! Het gebruik van voicemail werkt bij de meeste aanbieders ook anders in het buitenland. Op vakantiebellen.com kunt u bij uw aanbieder, abonnement en bestemming zien hoe u voicemail in uw geval kunt gebruiken en wat de kosten zijn. Nogmaals: het beste (voordeligste) is uw voicemail uit te zetten!
Ik heb afgesproken om te SMS-en en de rest zie bovenstaande van Cubeman.Cubeman schreef: Nog een goedkopere optie is je telefoon enkel gebruiken als telefoonboek en terplaatste gewoon een telefoonkaart kopen voor de telefooncel.
Dat voorkomt ook dure verassingen achteraf bij het ontvangen van de telefoonrekening:)