Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoe fietsen overbrengen naar Hong Kong - Forum Wereldfietser

Hoe fietsen overbrengen naar Hong Kong

Hoi,

Voor een fietsreis in Zuid-Oost Azie van een 6tal maand, moet ik 2 fietsen laten overbrengen naar Hong Kong. Het betreft hier dus enkel 2 fietsen over te brengen. Ben dus opzoek naar betaalbare oplossing om de fietsen in Hong Kong te krijgen. Ondertussen ben ik op onderzoek bij de gekende courier diensten Fedex, UPS, DHL, ... maar blijkt vrij duur te zijn.

Heeft iemand soms advies, ervaringen of tips hieromtrent? (doane, andere kosten...?)
Liefst per vliegtuig.

Alvast bedankt voor de reacties.
Weet niet of je er wat aan hebt maar Velocityracers is de ligfietszaak van HK en dus moeten ze wel eens fietsen importeren vanuit Nederland, heel misschien kunnen ze je helpen of een tip geven. (de eigenaar is ook op http://www.warmshowers.org, dus heb je ook alvast een slaap plek, doe Corbett de groeten van mij :wink: )

Shane
rvo schreef:Hoi,

Voor een fietsreis in Zuid-Oost Azie van een 6tal maand, moet ik 2 fietsen laten overbrengen naar Hong Kong. Het betreft hier dus enkel 2 fietsen over te brengen. Ben dus opzoek naar betaalbare oplossing om de fietsen in Hong Kong te krijgen. Ondertussen ben ik op onderzoek bij de gekende courier diensten Fedex, UPS, DHL, ... maar blijkt vrij duur te zijn.

Heeft iemand soms advies, ervaringen of tips hieromtrent? (doane, andere kosten...?)
Liefst per vliegtuig.

Alvast bedankt voor de reacties.
Als je ze niet als persoonlijke bagage meeneemt gaat het klauwen met geld kosten. Versturen is duur, en de hele papierhandel voor tijdelijke invoer maakt anderen wel maar jou niet gelukkig :)
Ik neem aan dat je zelf en een metgezel gaat fietsen.
Zou de fietsen gewoon als persoonlijke bagage meenemen.(niemand stuurt fietsen apart op)
De meeste airlines hanteren op dit soort routes het "one piece" concept.
Dat betekent dat je je fiets als "one piece" incheckt.
Bagage zoveel mogelijk als handbagage meenemen.
Wat nog overblijft alsnog inchecken .Hier betaal je overbagage voor.
Dat zal veel minder zijn als je fietsen apart verzenden.

Wat natuurlijk wel belangrijk is , is om zo weinig mogelijk mee te nemen , desnoods terplaatse aanschaffen.
Gebruik geen fietsdozen maar hoezen!

succes Dirk
dik5 schreef:Ik neem aan dat je zelf en een metgezel gaat fietsen.
Gebruik geen fietsdozen maar hoezen!
Ik heb nog nooit met mijn fiets gevlogen, maar volgens mij verschillen hier de meningen over.
Het is makkelijk. Gewoon aan de luchtvaartmaatschappij vragen en hier in dit forum zoek over verpakkingadvies. Lees!!

Rvo geef aanvullende informatie hoe en wat. Hier op het forum krijg je zoveel waardevolle info van experts.

Groeten,

Rutger
Mijn fietsen hebben inmiddels al tienduizenden km's gevlogen
Alvast bedankt voor de nodige info, tips...maar ik denk dat ik er nog niet ben ...
Ik zal mijn situatie verduidelijken, omtrent de fietsen overbrengen naar HK.

Ik heb hier 2 reisfietsen (2x16kg) en 2 sets fietstassen (2x4kg) staan + mijn eigen bagage (herstel.mat, kleren, slaapgerief, tent, kampeermat,... = 15-20kg) Dit alles moet ik proberen naar HK te krijgen... Vermoedelijk totaal gewicht zal rond de 50 - 60kg schommelen, bij benadering!

Zelf vertrek ik per vliegtuig naar HK, waar mijn fietsreis gezel is reeds ter plaatse in HK. Alles samen is dit behoorlijk wat om als één persoon mee te nemen op het vliegtuig! Vandaar dat ik meer op zoek ben naar cargo vracht transport, maar elke mogelijkheid is het onderzoeken waard!

Voorlopig de 'enige' piste die ik gevonden heb en nog op een prijs wacht is via: http://www.onlineshipping.nu Heeft hier iemand ervaring mee?

Via, via, via een persoon die in de goederen verzendings wereld werkt, kunnen er volgens hem problemen ontstaan in HK zelf bij de aflevering. Hij waarschuwt mij voor de DDU kosten(Delivery Duty Unpaid). Ken er zelf niet zo heel van, maar volgens hem kan dit aardig oplopen.

Alle tips, adviezen zijn welkom!
rvo schreef:Via, via, via een persoon die in de goederen verzendings wereld werkt, kunnen er volgens hem problemen ontstaan in HK zelf bij de aflevering. Hij waarschuwt mij voor de DDU kosten(Delivery Duty Unpaid). Ken er zelf niet zo heel van, maar volgens hem kan dit aardig oplopen.
Dergelijke problemen kunnen ook reeds ontstaan als je in je eentje met 2 fietsen aankomt.

Gerd
Waarom geen fiets (mountain bike) in HK zelf kopen?
Kost je misschien 400 euro per stuk. Zelf een Tubus achterdragertje meenemen als die daar niet te koop zijn. Aan het eind van de vakantie de fiets weer verkopen. Veel gemakklijker en wellicht ook goedkoper.

Stuur een meeltje naar de MB-vereniging in HK en informeer over de mogelijkheden: http://www.hkmba.org/

Succes
Een fiets kopen in HK was idd een goedkope en haalbare kaart...maar het zou zonde zijn om een VSF T-400 en een koga W.T. thuis te laten staan en ginds eentje te kopen...keuzes maken is niet gemakkelijk...dus beide fietsen moeten in HK geraken....

dus alle ideeën zijn welkom...
rvo schreef:Een fiets kopen in HK was idd een goedkope en haalbare kaart...maar het zou zonde zijn om een VSF T-400 en een koga W.T. thuis te laten staan en ginds eentje te kopen...keuzes maken is niet gemakkelijk...dus beide fietsen moeten in HK geraken....

dus alle ideeën zijn welkom...

Je met twee fietsen om de nek buiten de territoriale wateren over boord laten zakken en naar land zwemmen?
Zwemmen is niet mijn beste kant, anders had ik het overwogen ... 8) Indien er iemand een betaalbare oplossing weet....laat maar iets weten, elk idee is welkom!!!