Additionally, paste this code immediately after the opening tag: kamperen in Griekenland - Forum Wereldfietser

kamperen in Griekenland

Zouden er genoeg campings zijn in het binnenland van Griekenland? De gedachte is om een 2-weekse trektocht vanaf Corfu of Patras te maken.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Even op country-information/greece kijken onder "accommodation and where to sleep". Hier staan een aantal links met campings.
Succes,
Ali
Jim, alleen als er iets van toeristische waarde is zal er naar mijn eigen ervaring een camping zijn, hotelletjes en pensions zijn er in het binnenland ook en die zijn niet al te duur. 2 weken Griekenland is eigenlijk wel kort om wat van het land te zien, je zal je dan echt moeten beperken tot een bepaald deel van het land. Er zijn een paar fietsgidsjes uitgebracht die je misschien een idee kunnen geven van wat er allemaal mogelijk is.
Griekenland is niet echt een campingland - ben in september en oktober op de ionische eilanden en de Peleponessos geweest en kwam bijna geen campings tegen. De twee/drie campings die ik gezien heb, waren vaak dicht en allemaal van die nare grintdingen: vooral geschikt voor Campers. Zoals al eerder geantwoord is, zijn kamers en hotelletjes een betere oplossing en die heb je zo goed als overal.

Voor een groep zijn kamers/hotels natuurlijk iets lastiger maar je hebt vaak 4 persoonskamers en meerdere kamerverhuurder in de stadjes/dorpjes. Zeker in het voorseizoen en naseizoen moet dat dus dat lukken. Qua prijs zal het als je een kamer deelt met zijn tweeen neerkomen op gemiddeld 10 tot 15 euro per dag (uitschieters zijn hotels die zo'n 40 euro per nacht kosten voor een 2 persoonskamer).

En het is op de hellingen na erg ontspannen fietsen daar over de witte wegen... overal wel een taveerne oid om even uit te puffen, niemand die op of om kijkt en gezellige claxonerend verkeer om je aan te moedigen. Tot slot, al kan je volgens iedereen de rode wegen fietsen op de Pelepenessos, ik zou die afraden. Zeker in de buurt van Patras en in het Noorden te druk, te snel verkeer en te weinig ruimte. De boekjes over fietsen in Griekenland zijn een aanrader: hou wel in de gaten dat ze verouderd zijn en niet meer altijd kloppen (met EU gelden zijn flink wat wegen aangepast in de afgelopen jaren).

Groeten
nins
sonali schreef:Even op country-information/greece kijken onder "accommodation and where to sleep".
Hoi Ali, bedankt, ik kom zo weer iets verder ja.
Pman schreef:2 weken Griekenland is eigenlijk wel kort om wat van het land te zien, je zal je dan echt moeten beperken tot een bepaald deel van het land.
Inderdaad zijn 2 weken veel te kort, maar liever iets dan niets, toch?
nins schreef:Griekenland is niet echt een campingland - ben in september en oktober op de ionische eilanden en de Peleponessos geweest en kwam bijna geen campings tegen. De twee/drie campings die ik gezien heb, waren vaak dicht en allemaal van die nare grintdingen: vooral geschikt voor Campers. Zoals al eerder geantwoord is, zijn kamers en hotelletjes een betere oplossing en die heb je zo goed als overal.
Hoi nins, het wordt inderdaad nog een hele uitdaging om overal te kunnen kamperen. Misschien wordt het wel een combinatie.
Hoi Jim,

Wil je dit zelf gaan doen of wordt dit een wereldfietstocht?

Rutger
In 2005 bijna een maand rondgefietst op Peleponessus. Er zijn best veel campings maar ook wildgekampeerd.

Tip: Rough Guide 'Greece' vermeldt alle campings met telefoonnummers.

Groet Marieke
Rutger schreef:Wil je dit zelf gaan doen of wordt dit een wereldfietstocht?
Het zou wel eens een wereldfietstocht kunnen worden.
Ik gebruik meestal http://www.camperado.de/Kartensuche/ om campings te plannen maar deze laat ook heel weinig zien in Griekenland.
Veel links naar camping zoeksites vind je op:

http://www.fietsvakantielinks.nl/Landen ... nland.html

Harry