Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen naar de Noordkaap - Forum Wereldfietser

Fietsen naar de Noordkaap

Zijn er hier mensen die weleens naar de Noordkaap zijn gefietst vanuit Nederland? Ik ben erg benieuwd hoe lang je daar over doet.
Ook wil ik graag weten hoe er gefietst is, om de Oostzee heen (door de Baltische staten, of door Noorwegen en Zweden.

Bvd,

snorbaarder

Hoi,

Helaas nog geen antwoord op je vraag, want wij vertrekken 19 mei!
We vliegen naar Oslo, maken dan een lus naar het zuid-westen en gaan dan naar het noorden. We willen eigenlijk zoveel mogelijk in Noorwegen blijven. Mochten we tijd over hebben op de terugweg, dan pakken we een klein stukje finland en zweden mee.
We hebben bijna 7 weken vakantie, dus dat moet wel genoeg zijn! We zijn in ieder geval van plan er heel erg van te genieten!

Wanneer ben je van plan te vertrekken?

Succes!
El & El

Ik ga deze zomer een fietsvakantie doen, alleen is nog niet helemaal zeker waar naar toe. Het wordt of schotland Ierland, of scandinavi?.
Wanneer ik in scandinavi? ga fietsen, wil ik sowieso naar de noordkaap fietsen, maar ik weet niet hoe lang je daar over doet vanuit Nl.
Ik ga misschien heen op de fiets en terug met de trein.

Ik vertrek zeer waarschijnlijk 4 juli.

Beste Snorbaarder, Misschien heb je hier wat aan
Fietstocht naar de Noordkust van Europa
Van mei tot augustus 2000 fietste Hans Metz (met snor en baard :-) in een grote boog om de Botnische Golf, in totaal 6000 km. Eerst vanuit Haarlem via Duitsland, Zweden en Noorwegen naar de Noordkaap. Vervolgens naar het oosten. Vanaf Moermansk reisde hij langs de Witte Zee naar het zuiden, om via Estland naar Nederland terug te keren. In dit boek doet hij gedetailleerd verslag van zijn belevenissen.
Met zwartwit foto's en een overzichtskaartje.
Dit boekje kost 9 Euro en is te bestellen bij www.fietsgidsen.nl (onder fietsreisverhalen)

groetjes,
Luc O