Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wereldfietsbeurs 2010 - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Wereldfietsbeurs 2010

DriesBa schreef:
PeterGM schreef:Ik was lang niet op het forum geweest en daardoor bijna de beurs gemist. En dat terwijl hij bijna in mijn achtertuin gehouden werd. Prima locatie. ;)
Voor wie dan? Randstedelingen? Waarom niet een locatie centraal gelegen in dit land of ergens tussen Uithuizen en Ronse(België). Of tellen die periferere regio's niet mee?
Wat een zure opmerking. Wees blij dat een groep vrijwilligers zich inzet om zoiets te organiseren. Maar niemand houd je tegen om zelf iets te organiseren in Emmen en omstreken.
Ik kan me voorstellen dat het voor iemand die voor kortere of langere tijd met de fiets weg wil geen punt is om zes uur te reizen voor interessante informatie. Ten opzichte van je fietsvakantie is dat niks.
vincent schol schreef:
DriesBa schreef:
PeterGM schreef:Ik was lang niet op het forum geweest en daardoor bijna de beurs gemist. En dat terwijl hij bijna in mijn achtertuin gehouden werd. Prima locatie. ;)
Voor wie dan? Randstedelingen? Waarom niet een locatie centraal gelegen in dit land of ergens tussen Uithuizen en Ronse(België). Of tellen die periferere regio's niet mee?
Wat een zure opmerking. Wees blij dat een groep vrijwilligers zich inzet om zoiets te organiseren. Maar niemand houd je tegen om zelf iets te organiseren in Emmen en omstreken.
Ik kan me voorstellen dat het voor iemand die voor kortere of langere tijd met de fiets weg wil geen punt is om zes uur te reizen voor interessante informatie. Ten opzichte van je fietsvakantie is dat niks.
Inderdaad, volkomen mee eens!
Ik kan me trouwens nog het laatste nazomerweekend in jouw buurt herinneren in jouw achtertuin DrieBa. Waar was je? Bovendien bood Reinder ook nog een lift aan vanuit Drente.
Robertjan schreef:Dordrecht of Utrecht maakt niet zo gek veel uit:
Voor Dordrecht moeten de Groningers 3 uur treinen,
Alles achter Meppel was gisteren ver weg, want als de WF wat organiseert zet de NS bussen in ;)

Met de auto was het simpel bij Gorinchem rechtsaf en was het zelfs voor verstokte Randstadfoben goed te doen. Maar voor zuurpruimen was het inderdaad net te ver weg, ik heb er tenminste geen gezien :D
Ik vond het ook een leuke beurs, ben ook heel duurzaam geweest. Vanaf Winschoten de trein genomen voor maar 12.50€ (kruidvat kaartje). Het enige wat ik een beetje jammer vond was dat de tweedehandsmarkt of niet was of heel snel weg was, maar die zullen hun spullen vorig jaar wel hebben verkocht :P .

Mijn complimenten!

@Dries, er heeft vorig jaar een oproep op het forum gestaan volgens mij om mee te kijken naar eventuele alternatieve locaties.
!! BEDANKT !!

Alle informanten, dialezers en workshoppers: BEDANKT voor de enorme inzet afgelopen zaterdag 13 november 2010 op de Wereldfietsbeurs on Dordrecht! Zonder actievelingen zoals jullie kan de beurs onmogelijk een succes zijn.
De beurs is er weer een stuk op vooruit gegaan, o.a. door het perfecte gebouw en de verbeterde catering.

Suzanne, Inge, Jim
vincent schol schreef:
DriesBa schreef:
PeterGM schreef:Ik was lang niet op het forum geweest en daardoor bijna de beurs gemist. En dat terwijl hij bijna in mijn achtertuin gehouden werd. Prima locatie. ;)
Voor wie dan? Randstedelingen? Waarom niet een locatie centraal gelegen in dit land of ergens tussen Uithuizen en Ronse(België). Of tellen die periferere regio's niet mee?
Wat een zure opmerking. Wees blij dat een groep vrijwilligers zich inzet om zoiets te organiseren. Maar niemand houd je tegen om zelf iets te organiseren in Emmen en omstreken.
Ik kan me voorstellen dat het voor iemand die voor kortere of langere tijd met de fiets weg wil geen punt is om zes uur te reizen voor interessante informatie. Ten opzichte van je fietsvakantie is dat niks.
Hélas, ik had wel verwacht dat er enkelen zouden zijn die mijn bedoelde prikkelende vraagstelling op zouden blazen, jammer Vincent dat je daar een abonnement ophebt. Ik bedoelde slechts dat mij Utrecht centraler was gelegen, maar so what. Over de organisatie kan ik niets zeggen omdat ik er niet ben geweest.
Je zal altijd meningen hebben dat een beurs te ver weg is. Als je in Groningen of bijvoorbeeld in Friesland woont, zijn ook de Fiets en Wandelbeurs en vele andere dingen verder weg, omdat gewoon weg er hier veel meer mensen wonen en daarom ook veel organiseerd. Dus daarover niet moeilijk doen als je in een dunbevolkt gebied woont. Dat heeft ook zijn voordelen.

Ik heb overigens ook een aantal Vlamingen gesproken!!!

Dank voor iedereen die zich heeft ingezet. Enne nog hulde voor de Chinees. :lol:

Rutger
Ik heb een leerzame en mooie dag gehad gisteren op de beurs, weer veel stof tot nadenken mee naar huis genomen en genoeg inspiratie voor nieuwe reizen! Hierbij wil ik de organisatie dan ook bedanken.

Een klein opbouwend kritiekpuntje, doordat de lezingen en workshops strak achter elkaar gepland stonden waren deze aan het einde wat moeilijk te volgen doordat mensen al vertrokken voor de volgende sessie of anderen alvast naar binnen liepen om een plekje voor de volgende sessie te hebben. (Met name bij de fotografie workshop was het verhaal daardoor wat moelijker te volgen.) Misschien tussen de sessies 10 minuten pauze te houden?
De beurs was 'lekkul lekkul.....zoet' heb ik gehoord :wink:
deze beurs stond op mijn agenda maar de overstromingen in mijn regio (Vlaamse Ardennen, België) hebben ervoor gezorgd dat de verplaatsing moeilijk doenbaar werd

spijtig want ik wilde de WF-groep wel eens leren kennen
Jammer dat ik de beurs gemist heb, lig al twee dagen ziek in bed (kan ook te maken hebben dat ik in Tunis zit).

Maar duurzaam is ook: vegetarisch eten. Want dat scheelt nogal in je uitstoot :D
En geloof maar van mij dat je goed op groente, fruit en noten kunt fietsen hoor!

Groeten, moet nu gaan slapen,
Ali
De lokatie was prima gekozen. Was het voor Zeeuwse fietsreizigers eens een keertje redelijk dichtbij. Voor mij de volgende keer weer in Dordrecht...........
Ik vraag me ook nu weer af wat ik me de vorige keer al afvroeg: komen mensen vooral uiit de regio, of ook van verder? En dan heb ik het niet over de fanatiekelingen hier op het forum. Als de mensen toch vooral uit de regio komen zouden we meerdere bijeenkomsten per jaar moeten houden op steeds wisselende plekken. Als men uit het hele land komt is Utrecht inderdaad wel slimmer.
Wim
Wim schreef: Als men uit het hele land komt is Utrecht inderdaad wel slimmer.
Wim

Voor OV reizigers heeft Utrecht misschien meer aantrekkingskracht, maar met de auto vol fietsen was dit nauwelijks verder, en de autoweg liep bijna tot de voordeur.
Een klein half uur verder rijden is toch geen echt probleem?
Echt maatwerk :idea: is dat we een dag en een tijdstip afspreken in 2011
Dat we dan thuis(geen reistijd) ons allemaal gaan bezinnen op welke aankopen we gaan doen en welke bestemmingen we nog moeten doen.
Dit met om je heen:
al je vakantiespullen/boeken/reisverslagen/internet/tijdschriften/nooit gebruikt materiaal e.d
En om om geheel in sfeer te komen je fiets(en) onder handbereik! :lol:
Misschien ter verduidelijking: ik vond het een leuke compacte beurs met dank aan de organisatoren en informanten.
Met de wereld in de fietstas is zo'n beurs in de achtertuin een leuk blokje om.

En dan nu de foto's ;)
Reinder schreef:Een klein half uur verder rijden is toch geen echt probleem?.
Mee eens, misschien zijn mijn woorden wel wat te scherp neergezet. Dat was geenszins de bedoeling, adaptatie is ook een ding. Ik heb erover nagedacht met je te reizen, maar helaas werd m'n vrouw vrijdag ziek en ik durfde haar niet alleen te laten.
De foto's zijn een mooie impressie.
m-gineering schreef:
Wim schreef: Als men uit het hele land komt is Utrecht inderdaad wel slimmer. Wim
Voor OV reizigers heeft Utrecht misschien meer aantrekkingskracht,
Nou dit jaar niet! Vanuit Maastricht was de treintijd Maastricht CS naar Utrecht CS dit jaar op die dag, wegens werkzaamheden, 3 uur en drie kwartier, in plaats van 2 uur, minimaal dan. :twisted:
Dat weet ik omdat mijn vriendin dientengevolge de auto confisqueerde wegens cursus in Utrecht.
De afgelopen zes jaar is me inmiddels duidelijk geworden dat november de uitgelezen maand is voor werkzaamheden aan het spoor, getuige een paar treinende kennissen die weigeren nog op mijn verjaardagfeest te komen. :cry:
Dus idee: houdt als er gegevens beschikbaar zijn rekening met groot spooronderhoud, als één van de vele variabelen uiteraard.
Leon
Niet iedereen gaat elk jaar naar de beurs toe. Als je het om het jaar zuidelijk/noordelijk zou houden, zijn de reistijden korter.
Je kan ook besluiten om het 2 maal per jaar te doen in het zuiden en in het noorden.
Het vinden van een geschikte locatie blijkt altijd weer een grotere uitdaging dan het rekening houden met spoorwerkzaamheden of reistijden. Als bestuursleden werk en vrijwilligerswerk meer zouden scheiden, zouden er nog minder geschikte locaties over blijven.