Additionally, paste this code immediately after the opening tag: La Vajol - Macanet - Forum Wereldfietser

La Vajol - Macanet

Hallo

Wij fietsen in Mei van de Vaucluse naar de Costa Brava.
Wij gaan de Pyr?neeen over via Las Illas naar La Vajol .
Wij hebben een hotel geboekt in Macanet de Cabrenys.
Heeft er iemand reeds het weggetje gefietst tussen La Vajol en Macanet ?
Kan daar ook een auto passeren?


Mvg


Willy

Beste Willy,

Ik heb enkele jaren geleden op deze wijze per fiets de Pyrene?en gekruist en ook per auto is dat mogelijk. Niet de gehele coll is verhard, maar als je niet bang bent voor een beetje stof gaat het best goed.

LP
Beste Liz

Bedoel je ook het weggetje tussen La Vajol en Macanet of de overtocht tussen Las Illas en La Vajol?

Groetjes en reeds bedankt

Willy

Willy,

ik had je eerste vraag niet helemaal goed gelezen, ik ben van Maureillas-las-Illas via las Illas en La Vajol en Agullana gefietst, en deze route is zonder meer per auto te doen. Over de weg tussen La Vajol en Macanet de Cabrenys weet ik niets uit eigen ervaring.
Op mijn Michelin kaart van Spanje (443) staat het door jou bedoelde wegje van La Vajol naar Macanet de Cabrenys NIET.
Op mijn Michelin kaart van Frankrijk (344 Local) staat het wegje aangegeven als stippellijn (zonder verdere aanduiding in de legenda), NB het betreft hier een weg in Spanje op een Franse kaart!
Op de website van Michelin lijkt het een redelijk normale weg.

LP

Op de kaart van het Institut Cartografic de Catalunyu 1 : 250.000 staat het bewuste weggetje aangegeven met een dun zwart lijntje: Altres Vials. Zo'n dun zwart lijntje kan beste een redelijke weg zijn, maar ook niet. Een voordeel: het weggetje gaat voornamelijk naar beneden. Mijn schatting is vijf a zes kilometer. Lijkt het proberen waard. Vraag even na in La Vajol. Het alternarief is omrijden vanaf La Vajol de GI-501 naar Agullana. Daar de GI-504 naar Darnius en vervolgens de GI-503 naar Macanet de Cabrenys.
bert sitters schreef:Op de kaart van het Institut Cartografic de Catalunyu 1 : 250.000 staat het bewuste weggetje aangegeven met een dun zwart lijntje: Altres Vials. Zo'n dun zwart lijntje kan beste een redelijke weg zijn, maar ook niet. Een voordeel: het weggetje gaat voornamelijk naar beneden. Mijn schatting is vijf a zes kilometer. Lijkt het proberen waard. Vraag even na in La Vajol. Het alternarief is omrijden vanaf La Vajol de GI-501 naar Agullana. Daar de GI-504 naar Darnius en vervolgens de GI-503 naar Macanet de Cabrenys.
Op de kaart van het boek Michelin 1:400.000 (Spanje/Portugal 2004 pag.27) staat precies hetzelfde als Bert ook al aangeeft. Inderdaad proberen!
Hallo,

Juist terug van onze trip ,was prachtig de route v.d.Vaucluse naar de Costa Brava via de route van Cluny naar Barcelona van Benjaminse ,het stukje van La Vajol naar Macanet is een prachtig stukje asfalt ,het grootste gedeelde is dalend,de weg is ook gemakkelijk te vinden,iets voor La Vajol of zelfs ter hoogte van La Vajol rechtsaf na enkele tientallen meters staan er wegwijzers !

Mvg

Willy