Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Stuurtas: ja of neen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Stuurtas: ja of neen

Hoi, ik gebruik zelf vaak een heuptasje van Perry. Hierin heb ik mobieltje, kaart, fototoestel, geld etc. Niet heel hip, soms wat zweterig maar wel gemakkelijk.

jimvdberg schreef:Johan van Gompel: je gaat ervan uit dat ik uitsluitend hotelganger ben, hetgeen zeker niet het geval is.
[...]
Daar ging ik zeker niet van uit. De "wild kamperen" vraag leek me toch duidelijk aan jou en andere (niet noodzakelijk altijd :wink:) hotelgaande wereldfietsers gericht.

Om terug te komen op het stuurtas-verhaal: ik heb een heuptasje van Samsonite dat voldoende groot is voor alle prijzige dingen. Inderdaad soms wat zweterig dus ik ga eens proberen om deze te converteren naar een zadeltasje.

Als een paar ervaren rotten me vertellen dat het perfect zonder voortassen en stuurtas kan dan neem ik dit graag aan. De geld-, plaats- en gewichtbesparing is mooi meegenomen. Bedankt voor jullie input.

Nog een off-topic vraagje: ik merk dat velen voor de rood/zwarte Ortlieb Classic Back Rollers opteren; is dit vanwege de zichtbaarheid? Ik vind het persoonlijk logischer om voor het zwarte model te opteren; zwart past immers overal bij.

Zwart is zo saai....

Rood valt inderdaad lekker op, staat leuk op de foto en is vast ook vanwege de veiligheid een betere optie! Of het is een vrouwen-iets :lol:

El & El

Neem rood als je van veel kinderen houdt. :D :D :D

In veel derdewereld landen zal de fietser met rode tassen veel meer kinderen achter zich aan hebben dan een fietser met zwarte tassen.

Tevens hebben veel "lokale" mensen de illusie dat rode tassen vol met geld zitten. Dit is minder met zwarte tassen.

Groeten,

Marco

Marco de Wit schreef:Neem rood als je van veel kinderen houdt. :D :D :D

In veel derdewereld landen zal de fietser met rode tassen veel meer kinderen achter zich aan hebben dan een fietser met zwarte tassen.

Tevens hebben veel "lokale" mensen de illusie dat rode tassen vol met geld zitten. Dit is minder met zwarte tassen.
Alle drie doorslaggevende pro-zwart argumenten. :wink:
Nu nog een angstaanjagende fietsbril en een diabolische fietshelm (beide zwart uiteraard) vinden. Welke wapens nemen jullie mee op fietsreis om de meer persistente locals op afstand te houden?

"Can I have money?"
<haalt revolver boven>
"No, but you can have lead."

:lol: