Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe trapas zonder problemen gezocht. - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Nieuwe trapas zonder problemen gezocht.

johntelleman schreef:Vandaag met de importeur gemaild, met de vraag naar dealers voor SKF trapassen:

Beste,

U kunt deze bracketas bij iedere tweewielerzaak bestellen.

Oftewel: iedere fietsenboer verkoopt ze!


De onbeschaamdheid van Codagex is stuitend. Je kunt die dingen inderdaad bij je fietsenboer bestellen. En die kan ze bij Codagex bestellen. Vervolgens kunnen er in mijn ervaring twee dingen gebeuren:
- er gebeurt niks en de order verdampt,
- je krijgt een verkeerde niet passende trapas want het bestelde model hebben ze niet meer. Vinden ze het raar als je die niet wil hebben.

Als je zo'n ding wil zou ik Santos of Middleburn proberen!
Hoe makkelijk wil je het hebben ? :

http://cnc-bike.de/index.php?cPath=86_7 ... 8639284bc7

Phil Wood trapas zou de beste ter aarde zijn volgens insiders (wie heeft ervaringen?). Als zo'n ding meerdere fietsen/100.000km mee gaat is 100 euro een koopje ! :idea:
http://www.singlespeed.nl/catalog/index ... f7fe06f5fd

i.c.m. en vierkantcrankstel naar keuze natuurlijk.

Nieuw uitgebrachte (!) vierkant 2300 crankstel van Shimano is niet gek, maar gelakt dus wordt snel minder fraai.
http://www.madison.co.uk/searchresults. ... imano+2300

Niet gelakt maar mooi geeloxeerd(=beter): Sugino crankstellen, prima spul, bij Marten M-gineering op voorraad.

Overigens, elke insider weet dat 'vierkant' het beste is (zie alle fiets forums/ervaringen ter wereld !!!!!!!!!!, ter wereld!!!) , daarom is het vreemd dat niet alle toppers zoals Idworx e.d. niet standaard 'vierkant' monteren.
:idea: Gelakte/eloxierte crankarmen een tijdje (ca. 10min) in een bakje met gootsteenontstopper leggen. (ovencleaner werkt ook)
Nat naschuren met korrel 600-1000 en dan polijsten met polijstpasta en doek of lappenschijf.

Kost wat tijd maar glimmen dat het doet!





stelt zich niet aansprakelijk voor evt. schade of ongemak.
Ik heb nog een vraag over de SKF trapassen. Mij is uit het mailtje niet duidelijk of SKF helemaal geen trapassen meer maakt, of alleen maar geen isis trapassen.
Wim
Wim schreef:Ik heb nog een vraag over de SKF trapassen. Mij is uit het mailtje niet duidelijk of SKF helemaal geen trapassen meer maakt, of alleen maar geen isis trapassen.
Wim
Een stinknormale 107mm met BSC draad en JIS vierkant was niet meer te krijgen!
Dan is het simpel dus: een Shimano UN 53 voor goed en goedkoop (een euro of 15?) en een Phil voor als het echt het hele leven van de fiets heel moet blijven. Dat scheelt ook weer een hoop denkwerk.
Wim
johntelleman schreef:...
Nu, na 10.000 km is de linker crank in Azerbaijan een eigen leven gaan leiden, hij lag met flink trappen zonder aankondiging op de grond ...
John, nu ben ik ook wel benieuwd hoe je dit ter plekke in Azerbeidzjan hebt opgelost.
Er moet toch ook iets tussen in zitten zou je zeggen. Is CB niet wat?

Afbeelding
vincent schol schreef:
johntelleman schreef:...
Nu, na 10.000 km is de linker crank in Azerbaijan een eigen leven gaan leiden, hij lag met flink trappen zonder aankondiging op de grond ...
John, nu ben ik ook wel benieuwd hoe je dit ter plekke in Azerbeidzjan hebt opgelost.
Marco deed het zo:

Afbeelding
DeFietsreiziger schreef:Er moet toch ook iets tussen in zitten zou je zeggen. Is CB niet wat?

Afbeelding
Naar deze ben ik laatst op zoek geweest. Voornamelijk omdat ze er 5 (vijf!) jaar garantie op geven en die dingen binnen het jaar stuk gaan... :wink: Je voelt de 'maar' al aankomen: ze zijn gestopt ze te produceren. Het werd ze waarschijnlijk te duur. Ben uitgeweken naar SKF en heb een ISIS-exemplaar gescoord. Je moet er wat voor over hebben om een Cobalt crankstel te rijden alleen omdat het mooi is :oops: !
Heb ook de SKF Bas-600 via Recycle.
Afbeelding

49 euro meerprijs t.o.v. Deore LX trap-as.
vincent schol schreef:John, nu ben ik ook wel benieuwd hoe je dit ter plekke in Azerbeidzjan hebt opgelost.
Het grote probleem na 5000 km was speling. Opgelost door Poison, die heeft nieuwe trapassen naar Oostzaan gestuurd.
Gemodificeerd met met microsmeernippel en grease 28 door het hele trapashuis gepompt te hebben tot dat het uit de lagers kwam zetten.
Dit lost het probleem van de kleine kogels ten dele op.

In Azerbaijan viel Gudy's linker crank er zonder veel aankondiging op een ruwe gravelweg af.
De inbusbouten die de cranks op zijn plek houden had ik geborgd met een soort lijnolie. Die inbusbout is links losgelopen met een losse crank als gevolg.
De bout flink ingesmeerd met solutie zorgde voor voldoende borging.

Mijn angst is dat er in de toekomst weer speling optreed, natuurlijk net in Verweggistan. Ook het loslopen is vervelend maar daar is de firma Loctite specialist in.

John.
No Problems with these..
Needs just a bit of grease once in a while..
Very, very simple..

Afbeelding
Ha! Ik heb nog niemand gehoort over de combi: Hollowtech 2 crank met chris king lagers, waar overigens 5 jaar garantie op zit. Prijzig, maar wel betrouwbaar!

Chris King levert de lagers die op een HT2 passen. Er zit wel verschil tussen welk merk je hebt. HT2 (shimano met nog wat andere patentgebruikers) en Truvativ GXP (met nog wat andere patentgebruikers).

Verkrijgbaar via de betere LBS.
DeFietsreiziger schreef:Er moet toch ook iets tussen in zitten zou je zeggen. Is CB niet wat?

Afbeelding
Het moet KB zijn; kraak broeders. Kies maar geen Crankbrothers.....

Er zijn maar zeeeeer weinig ISIS trapassen die heel blijven. niet voor niks dat ze ermee gestopt zijn.
Gisteren SKF ISIS BXC-600 MTB besteld.
Voor 39,90, de RVS versie, bij Hibike.com, geen geld!
De locktite staat al klaar.

John.
Yep, hier moet ik rvdh gelijkgeven. De "kings" zijn echt wel super!! Ik rijd al jaren met de mtb, al vele trapaskes versleten (XTR cuplagers). Maar de CK's blijven het doen... net als de naven en balhoofden gewoon subliem!
Eerlijk, op de vakantiefiets nog niet getest want ben nog maar een "groentje"

Mvg frigorist