door
Leon » do 28 okt, 2010 13:42
vincent schol schreef:Het lukt me om de flyer dubbelzijdig op A4-formaat af te drukken maar dat is wel wat aan de grote kant. Het zou mooi zijn als er een pdf zou zijn met twee gelijke (gekantelde) afbeeldingen van A5-formaat op elke bladzijde, dus twee voorkanten op bladzijde 1 en twee achterkanten op bladzijde 2. Als je dat document dubbelzijdig afdrukt heb je twee flyers (eerst even doorknippen). Het is vast mogelijk om het huidige document ook dubbelzijdig op A5 te krijgen maar voor mij is dat hogere printerkunde en dat beheers ik niet.
Zelfs als de flyer op A5 afgesteld staat heb je grote kans dat jouw printer net een afwijkend afdrukbaar gebied heeft. Omdat je dat tóch de optie 'verkleinen tot afdrukbaar gebied' nodig hebt kun je het net zo goed met de huidige versie van het .pdf-bestand. Dus snij de A4-tjes eerst door tot A5. Dan open je het bestand. Op mijn PC/Firefox/Acrobatreaderwerkt het dan als volgt:
Bestand
Afdrukken...
printer kiezen
Eigenschappen: papiersoort, afdrukkwaliteit en A5 instellen
Afdrukbereik = de ene pagina die je wilt afdrukken
Exemplaren: aantal kiezen
Pagina's: verkleinen tot afdrukbaar gebied.
Dan zou het moeten lukken....
Hou voldoende gele cartidges paraat, want goedkoop wordt het niet met allemaal dat geel.
Succes,
Leon