Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Groene ronde van Ierland (was: Indian summer?) - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Groene ronde van Ierland (was: Indian summer?)

Hi folks,

Afgelopen zondag zijn we terug gekomen uit Belfast. De zaterdag daarvoor zijn we vanuit Weeze naar Kerry (zuidwesten van Ierland) gevlogen. We hadden 7 fietsdagen voor 800 kilometer, van Tralee naar Belfast. Dat was redelijk door fietsen, maar goed te doen door het fantastische weer dat we hadden! Geen druppel regen op een half uurtje motregen na. 's Ochtends soms mist en behoorlijk fris, maar voor de middag fietsten we vaak al in korte broek en mouwen. We zaten elke dag voor negen uur op de fiets en reden door tot bijna zes, enkel zeven uur.

De eerste en laatste nacht hebben we (voor het eerst) bij CouchSurfers doorgebracht, erg leuk! De andere nachten hebben we gekampeerd. Eenmaal op een camping in Galway, eenmaal bij een Youth Hostel in Letterfrack (bijzondere, maar leuke ervaring) en voor de rest wildkamperen. De meeste campings waren al gesloten en er was niet altijd een camping in de buurt. Er was ruim voldoende gelegenheid om elke boodschappen te doen. En bij de supermarkten is vaak een lekkere kop koffie verkrijgbaar.

We hebben een gedeelte van de route gefietst, de totale route is 1300 kilometer. Het deel dat wij hebben gefietst, was erg afwisselend. Het traject langs de westkust vonden we landschappelijk fantastisch mooi. Vooral the Burren, Connemara National Park en de fjord Killary Harbour. Veel rustige wegen met weidse gezichten over het ruige, relatief vlakke landschap met zo nu en dan een meer. Vanaf de westkust door het binnenland naar Belfast het bekende Ierse groene heuvellandschap. Als je iets meer tijd neemt, kun je ook nog interessante detours maken. Dat paste helaas niet in onze planning.

De wegen waren erg goed. Grotendeels rustige wegen, maar in sommige gevallen vervelend drukke stukken. Soms is er een alternatief, maar niet bij een grotere stad als Galway. Het verdient de aanbeveling om een veiligheidshesje mee te nemen, vooral op de drukkere wegen en bij slecht weer.

Belfast heeft indruk gemaakt. Ten eerste rijd je over een fantastisch fietspad van 25 kilometer langs een riviertje de stad in. We zijn er niet lang geweest, maar de stad deed erg prettig aan. Tegen het advies van Paul Benjaminse in zijn we toch op fiets naar het vliegveld gegaan. Op zondagochtend was er niet al te veel verkeer. De stad uit is een flinke lange klim. Op de fiets door het protestantse west Belfast had ik niet willen missen.

De mensen waren overal, maar vooral in de republiek, bijzonder aardig. Al met al warm (en in ons geval uitzonderlijk droog) aanbevolen!

De herfstperiode leverde vaak mooie plaatjes op: http://www.flickr.com/photos/wimsalabim ... 213867552/

(vanaf de 25e staan alle foto's online)

Groet, Wim.
Sjonge,

Waar kan ik inschrijven voor zo'n weer in Ierland? Zo zie je dat je voor een Indian Summer zelfs naar Ierland kan gaan. Mooie plaatjes, krijg er steeds meer zin in om volgend jaar de gehele ronde te fietsen.

Heb je nog een track bijgehouden van de route? En zo ja, zou ik daar een kopietje van kunnen krijgen?
Die tendens begin je ieder jaar te zien. In juni heet en stralend weer, juli-augustus-half september buien, eind september begin oktober de nazomer. Alhoewel, het zal volgend jaar wel weer anders worden. :P

Mooie foto's. Net Schotland alleen wat vlakker. Als ik tijd heb . . .
HansvanderVeeke schreef:Sjonge,

Waar kan ik inschrijven voor zo'n weer in Ierland? Zo zie je dat je voor een Indian Summer zelfs naar Ierland kan gaan. Mooie plaatjes, krijg er steeds meer zin in om volgend jaar de gehele ronde te fietsen.

Heb je nog een track bijgehouden van de route? En zo ja, zou ik daar een kopietje van kunnen krijgen?
Nadat ik het routeboek had besteld, heb ik van Paul Benjaminse de gps track per mail ontvangen. Ik weet niet of het de bedoeling is dat de track op dit moment publiekelijk beschikbaar komt. De track wijkt op sommige punten af van het routeboek. Maar ik zal het even voor je navragen.
Hallo Wim,

Waar precies staat deze witte windmolen? Zo te zien een zeldzame kettingkruier, daar zijn er maar vijf van bekend in Europa, waarvan één in Kilsdonk (N-Br.).

Groeten van Martin (zelf molenaar)
Martin E. van Doornik schreef:Hallo Wim,

Waar precies staat deze witte windmolen? Zo te zien een zeldzame kettingkruier, daar zijn er maar vijf van bekend in Europa, waarvan één in Kilsdonk (N-Br.).

Groeten van Martin (zelf molenaar)
't Is de molen van Blennervile (County Kerry). Dit dorpje ligt een paar kilometer ten westen van Tralee aan de monding van een riviertje. Het is zo'n beetje het oostelijkste stukje van het Dingle schiereiland.
Ik heb ook nog een plaatje van de andere kant van deze molen: Afbeelding

Jan
wheebels schreef:
HansvanderVeeke schreef:Sjonge,

Waar kan ik inschrijven voor zo'n weer in Ierland? Zo zie je dat je voor een Indian Summer zelfs naar Ierland kan gaan. Mooie plaatjes, krijg er steeds meer zin in om volgend jaar de gehele ronde te fietsen.

Heb je nog een track bijgehouden van de route? En zo ja, zou ik daar een kopietje van kunnen krijgen?
Nadat ik het routeboek had besteld, heb ik van Paul Benjaminse de gps track per mail ontvangen. Ik weet niet of het de bedoeling is dat de track op dit moment publiekelijk beschikbaar komt. De track wijkt op sommige punten af van het routeboek. Maar ik zal het even voor je navragen.

De track van Benjaminse heb ik. Ik bedoel de track die jij gefietst hebt. Omdat Paul aangaf dat die van hem ook niet altijd correct is en jij dat beaamt, wil ik graag proberen de juiste track te verzamelen.