Additionally, paste this code immediately after the opening tag: samenvoegen tracks? - Forum Wereldfietser

samenvoegen tracks?

Hallo, kan iemand mij uitleggen hoe ik in mapsource diverse tracks kan samenvoegen tot een track. Zal even uitleggen wat ik bedoel. Als ik een track maak in mapsource of in Google maps dan ga ik van plaats naar plaats oftewel van a naar b en dat dan heel vaak tot ik de gehele track af heb. Ik krijg dan allemaal kleine tracks die ik samen zou willen voegen tot één grote track. Ik hoop dat ik het duidelijk uitleg. Alvast bedankt voor de reacties :lol: Raimundo
In Mapsource alle tracks in één bestand brengen. De tracks op de kaart tonen en de eerste track selecteren. In het menu Extra dan tracks samenvoegen. Met de muis kun je de tracks dan aan elkaar koppelen.
Maar dit antwoord is zo voor de hand liggend dat je misschien iets anders bedoelt.
Soms selecteer ik meerdere tracks en als ik dan rechts-klik, dan is 'tracks samenvoegen' grijs. Dat ik heb ik wel gehad.
Ik heb daar twee alternatieven voor gevonden:

1. De track openen en via knippen en plakken de lijst met coördinaten 'pakken'. Dan de andere track openen, naar onderen gaan in de lijst met coördinaten daar plakken.

2. De ene track selecteren, dan via het track gereedschap de knop 'track samenvoegen' klikken en dan kun je een lijntje trekken naar de andere track.

Misschien dat het hiermee lukt.
Dank je (beiden) voor de antwoorden. Het is inderdaad niet moeilijk als je het eenmaal weet. Maar naar een paar dagen klungelen en het niet zelf ontdekken gaat dit (met jullie hulp) toch een stuk sneller.
groetjes, Raimundo :D
Jan Eleveld schreef:In Mapsource alle tracks in één bestand brengen. De tracks op de kaart tonen en de eerste track selecteren. In het menu Extra dan tracks samenvoegen. Met de muis kun je de tracks dan aan elkaar koppelen.
De volgende track licht dan groen op en klik je daarop met je muis dan is hij samengevoegd. Simpel ja :wink: