Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Alpine passen Italië/Zwitzerland - open? - Forum Wereldfietser

Alpine passen Italië/Zwitzerland - open?

Weet iemand wanneer de meeste bergpassen tussen Italië en Zwitzerland open gaan in het voorjaar?
Ik wil een tocht maken van Milano naar Luxemburg begin 2011 maar wil zeker weten dat ik de Alpen over kan.

Thanks alvast!

James
Rond 1 juni en soms iets eerder gaat de Gotthard meestal open. Maar je kunt natuurlijk altijd een klein stukje de trein nemen als de pas nog dicht is, bv. van Airolo naar Göschenen.
meeste alpenpassen die boven de 2000m gaan zullen niet voor mei/juni open zijn, de kleinere passen of die paar passen die ook in de winter sneeuwvrij gehouden worden zullen open zijn

in welke maand plan je iets? als het voor mei is dan zou ik niet rekenen op hoge passen en zeker treinalternatieven bekijken
Dag James,

De site die ik hiervoor gebruik is www.alpenrouten.de daarop kun je van (bijna) alle passen zien of die open of dicht zijn.

Groetjes Rens
www.cyclingcols.com
--> zeer nuttig om hoogteprofielen, afstanden, gemiddelde klimpercentages, enz te vinden