Additionally, paste this code immediately after the opening tag: vervanging schijfremblokken - Forum Wereldfietser

vervanging schijfremblokken

Hoi,
Ik heb een probleempje met het vervangen van mijn schijfremblokjes (Magura Julie ca 2002).
De oude zijn behoorlijk ver (te ver) versleten en nu wil ik deze vervangen, maar er is te weinig ruimte tussen de nieuwe blokjes (<2mm) zodat de schijf er niet meer tussen past. Zover ik weet is er geen stelschroef die die tussenruimte kan afstellen. Waarschijnlik is de remcylinder verstopt/vervuild met remblokslijpsel zodat de remmen niet meer ver genoeg naar buiten gaan?
Hoe kan ik dit oplossen?
De tovenaar schreef:Hoi,
Ik heb een probleempje met het vervangen van mijn schijfremblokjes (Magura Julie ca 2002).
De oude zijn behoorlijk ver (te ver) versleten en nu wil ik deze vervangen, maar er is te weinig ruimte tussen de nieuwe blokjes (<2mm) zodat de schijf er niet meer tussen past. Zover ik weet is er geen stelschroef die die tussenruimte kan afstellen. Waarschijnlik is de remcylinder verstopt/vervuild met remblokslijpsel zodat de remmen niet meer ver genoeg naar buiten gaan?
Hoe kan ik dit oplossen?
Dat is niet zo heel moeilijk, je moet een grote platte schroevendraaier pakken, deze net tussen de bijde zuigers plaatsen en dan voorzichtig de beide zuigers terug duwen, dan weer de nieuwe remblokjes erweer op en klaar. bij mij werkt het altijd.
bertwijn schreef: Dat is niet zo heel moeilijk, je moet een grote platte schroevendraaier pakken, deze net tussen de bijde zuigers plaatsen en dan voorzichtig de beide zuigers terug duwen, dan weer de nieuwe remblokjes erweer op en klaar. bij mij werkt het altijd.
Bedankt, ik ga dat eens proberen. Heb het wel geprobeerd met een kleine schroevendraaier tussen de nieuwe blokjes te wrikken maar dat lukte niet.
Ik zou geen schroevendraaier gebruiken op de zuiger maar eerder iets van hout o.i.d. Dit ter bescherming van de zuigers. Misschien past een deel van een wasknijper?
Heb je trouwens gekeken naar de instelling van het stelwieltje op de hendel? (Als dat er tenminste is. De HS 33 heeft dat en die moet teruggedraaid worden.)
De tovenaar schreef:Hoi,
Ik heb een probleempje met het vervangen van mijn schijfremblokjes (Magura Julie ca 2002).
De oude zijn behoorlijk ver (te ver) versleten en nu wil ik deze vervangen, maar er is te weinig ruimte tussen de nieuwe blokjes (<2mm) zodat de schijf er niet meer tussen past. Zover ik weet is er geen stelschroef die die tussenruimte kan afstellen. Waarschijnlik is de remcylinder verstopt/vervuild met remblokslijpsel zodat de remmen niet meer ver genoeg naar buiten gaan?
Hoe kan ik dit oplossen?
Bij open systemen, ie schijfremmen met een voorraadreservoir op de remgreep (dekseltje) moet je de zuigers handmatig terugduwen. Dat gaat langzaam, want de zuigers kunnen alleen terug door de olie door een heel klein gaatje terug in het reservoir te duwen.