Additionally, paste this code immediately after the opening tag: oktober - fietsland? - Forum Wereldfietser

oktober - fietsland?

Hoi allemaal,

We moeten nog vertrekken naar de Noordkaap, maar we denken dat we in oktober misschien ook nog 4/5 weekjes weg kunnen. Vliegen is oke, zolang het maar niet superduur is!!
Weet iemand van jullie een prachtig fietsland waar je in die tijd van het jaar mooi kunt rondpeddelen, zonder dat je zo'n speciale fiets als Marco Geurts moet bestellen? :D

Ohja, wat is prachtig in onze ogen...? Veel natuur, liefst ruimte en rust, meren en bergen.. zoiets.. :wink:

Groetjes,
El & El

hoi,

ik denk italie, oostenrijk ofzoiets.
Of wat denk je van Slovenië? Is ook heel mooi, daar heb je meren en heuvels en in oktober (buiten seizoen) is het daar rustig. En het is niet zo bekend en niet zo groot. Hier heb je alle informatie over het klimaat, landschap,..: http://www.landenweb.com/l.cfm?LandID=167

succes

Of wat dacht je van zuid-Spanje? Persoonlijk ben ik een groot fan van Andalucia. Echt een mooie omgeving perfect klimaat en de keuken is werkelijk fantastisch. All the tapas you can eat! Als je van bergjes houdt kan je de Pico Veleta opfietsen, de hoogste weg van Europa (al is oktober dan misschien weer net iets te laat). Verder kan je vanuit zuid-Spanje natuurlijk heel makkelijk de oversteek naar Marokko maken. Vanuit Algeciras gaan er dagelijks boten naar Tanger. Ik heb daar in de zomermaanden gefietst toen was het aan de warme kant, oktober is een prima maand om fietsend (een deel van) Marokko te verkennen.

Prima te combineren ook, vliegen voor weinig op Malaga, dan doorfietsen richting Ronda en afdalen richting Gibraltar en Algeciras. De oversteek met de boot duurt een uurtje of twee, een oversteek naar een totaal andere wereld...

We dachten eigenlijk meer iets buiten Europa.

Heeft iemand nog een idee?

Groetjes,
El & El