Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ervaring met fietsen in Japan? - Forum Wereldfietser

ervaring met fietsen in Japan?

Ik ben van plan om in de zomer van 2011 met mijn twee zoons (8 en 10 jaar) in Japan een trektocht te gaan maken. In Europa hebben we inmiddels genoeg ervaring, nu willen we eens iets heel anders doen. Ik heb zelf het noorden van Japan 20 jaar geleden gezien en vond het er geweldig. Is het er nog steeds zo veilig als toen? Hebben jullie tips voor wellk gebied het meest interessant is en goed begaanbaar voor kinderen?

Alvast hartelijk dank!

Marieke.
Beste Leon,

Bedankt voor je tips, maar ik ben vooral op zoek naar goed begaanbare routes. Ik zat te denken aan het gebied rond de Fuji, maar hoopte dat er mensen zijn met fiets-ervaringen in Japan die wellicht daar of juist in een heel ander gebied goede ervaringen hebben opgedaan. Sorry, ben hier nieuw in, tot nu toe was het meestal gewoon fietsen mee in de trein, goede kaart mee en rijden maar. Voor een aziatisch land waarvan ik de taal niet spreek wil ik iets beter voorbereid op pad gaan...

groet,
Marieke.
Er is een andere fietser uit Belgie. Ik weet haar gewone naam wel (Kelly) maar niet haar forum naam. Wat iets met Kitja-nog-wat.
Zij gaat volgend jaar ook fietsen in Japan en heeft al heel wat informatie verzameld. Je kunt proberen contact met haar op te nemen.

Ik heb haar een paar weken geleden bij de WF reparatiecursus gezien in Noord-Groningen. Ze zou naar huis gaan fietsen en het was toen beroerd weer. Sindsdien heb ik haar niet meer op het forum gezien dus ik hoop dat ze is aangekomen en nog steeds zo enthousiast is over fietsen.
Bezoek ook de site van Jim van den Berg eens.
http://members.chello.nl/j.berg20/index.html
hetrodegevaar schreef:Beste Leon,

Bedankt voor je tips, maar ik ben vooral op zoek naar goed begaanbare routes. Ik zat te denken aan het gebied rond de Fuji, maar hoopte dat er mensen zijn met fiets-ervaringen in Japan die wellicht daar of juist in een heel ander gebied goede ervaringen hebben opgedaan.
Beste Marieke,

De hele zuidkust van Honshu is dichtbevolkt en er is daar veel verkeer. Helaas (of misschien juist daarom) zijn veel historische plaatsen daar ook, zoals Hiroshima, Himeji, Kyoto en Nara. Veel minder dichtbevolkt zijn de hoofdeilanden Hokkaido en Shikoku.

Via de landen informatie van deze site kun je een route vinden van ca. 2000 km van Japancycling.org, die Jim heeft gefiets. Deze:

Afbeelding

Ik heb 4000 km gefietst in Japan, en zelf vond ik de Shikoku henro, een bedevaart langs 88 tempels op Shikoku het leukst. http://en.wikipedia.org/wiki/Shikoku_Pilgrimage

Afbeelding

Ik heb geen ervaring in het gebied rond Fuji, maar je moet jezelf ook de vraagstellen hoe je daar gaat komen. De hele regio van Tokyo is zo groot als de Randstad en het valt niet mee om al dat beton heen te fietsen. En fiets in de trein gaat niet in Japan; dan moet je 'm helemaal uit elkaar halen en in een hoes stoppen.

Succes
HansvanderVeeke schreef:Er is een andere fietser uit Belgie. Ik weet haar gewone naam wel (Kelly) maar niet haar forum naam. Wat iets met Kitja-nog-wat.
Zij gaat volgend jaar ook fietsen in Japan en heeft al heel wat informatie verzameld. Je kunt proberen contact met haar op te nemen.

Ik heb haar een paar weken geleden bij de WF reparatiecursus gezien in Noord-Groningen. Ze zou naar huis gaan fietsen en het was toen beroerd weer. Sindsdien heb ik haar niet meer op het forum gezien dus ik hoop dat ze is aangekomen en nog steeds zo enthousiast is over fietsen.
Hi,
Dat is Kikitjah.

Groet,

Gee
Beste mensen,

Hartelijk dank voor de reacties. Ik word al helemaal enthousiast wanneer ik de info zie. Mijn zoons en ik gaan het goed bestuderen en wellicht kunnen we volgend jaar een mooi verslag uitbrengen. :wink:

groet,
Marieke
Hoi,

Ik ben het dus! ;)

Hou je ons (of mij toch) op de hoogte van waar je gaat fietsen? Misschien komen we elkaar wel tegen dan ;)

Groetjes en veel plezier met de voorbereidingen! Als je vragen hebt mag je ze ook altijd stellen, kunnen we ze misschien wel samen oplossen!

Groetjes,
Kelly
ps: voor de geïnteresseerden: ik heb, ondanks het weer, genoten van de tocht en zie het fietsen dus nog steeds zitten! :)
wij hebben een tijdje geleden ook nog in Japan gefietst. Met die drukte valt het allemaal wel mee. Zodra je de stad uit bent (wat even kan duren) kom je zo op het platteland terecht, waar de mensen nog gewoon de rijst me de hand planten!
Kijk maar even op onze site http://www.tour.tk, mocht je nog vragen hebben, stuur gerust een mailtje naar info@tour.tk
Veel plezier.
Ali vanuit Sardinie