Additionally, paste this code immediately after the opening tag: spaakreflectoren - Forum Wereldfietser

spaakreflectoren

Soms zijn er dingen waarvan je je afvraagt waarom ze niet eerder uitgevonden zijn.... Spaakreflectoren horen wat mij betreft in dat rijtje thuis, en dan bedoel ik niet die gele stukken plastic die je in tussen je spaken klemt maar deze 'rietjes' (ca. 10 cm lang):
Afbeelding
Gisteren bij de Aldi kwam ik ze tegen en heb een doosje met 36 stuks meegenomen. Ik heb ze op onze beide racefietsen gemonteerd (die worden ook voor woon-werk en avondritjes gebruikt maar hebben geen reflectiestreep op wiel of band). Ze functioneren zeer goed en reflecteren ook als licht van schuin achter of voor erop valt. Kleine moeite, veel effect...

Groet
Eric
Wat een goed idee. Ik zoek het niet voor mijn fiets, maar eigenlijk voor de fietskar. Daar heb ik wel eens wat oranje reflectoren van een kinderfietsje in gehangen, maar dit lijkt me een veel elegantere oplossing.

Enig idee wanneer dit in de verkoop was qua actie? Ik zie het niet zo snel op de Aldi site staan. Los van dat het bij jou in de Aldi nog verkrijgbaar is natuurlijk.
Geen idee wanneer het in de verkoop was...
toch wel: http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_37/OFF10.SHTML
Het neemt niet veel ruimte in in de 'actiebakken' dus zal het wel niet gelijk teruggestuurd worden. 3M verkoopt ze ook zie ik op Google, dus ik denk dat ze misschien ook wel via het reguliere circuit te koop zijn.

ja, dus: http://rose.nl/onderdelen/verlichting/r ... ail2=10181

Groeten
Eric
Wow, die moet ik ook hebben voor onze fietsen! :D
De Sjelle schreef:Wow, die moet ik ook hebben voor onze fietsen! :D
Buchel heeft ze ook met 3M reflectiemateriaal en StvZo Zulassung, wel natuurlijk 2 x zo duur als bij de Aldi :wink:
m-gineering schreef:
De Sjelle schreef:.....en StvZo Zulassung, .....
Die Duitsers slaan soms wel behoorlijk door.... ik zag dat zij in hun StvZo Zulassung verschil maken in een (race)fiets van boven en onder de 11 kg :shock: Heb je een lichtere fiets dan hoef je minder licht te voeren oid.... :?
De prijs bij Rose en Aldi vallen me nog mee. Zeker in vergelijk met Conrad (hoop dat het linkje werkt, die site is waardeloos qua urls).
Jarno schreef:De prijs bij Rose en Aldi vallen me nog mee. Zeker in vergelijk met Conrad (hoop dat het linkje werkt, die site is waardeloos qua urls).
Nee dus :D
Afbeelding
Jarno schreef:De prijs bij Rose en Aldi vallen me nog mee. Zeker in vergelijk met Conrad (hoop dat het linkje werkt, die site is waardeloos qua urls).
Bij Conrad krijg je er wel 75; dus dat prijsverschil valt in de categorie enkele centen :wink:

Om precies te zijn: bij Conrad krijg je 75 stuks voor 19,99, bij Rose 36 stuks voor 7,90. Dat maakt Rose 5 cent goedkoper per stuk; bij aldi 36 stuks voor 4,99 is 8 cent per stuk goedkoper dan bij Rose en 13 cent goedkoper dan bij Conrad (verzendkosten niet meegerekend) :wink:
Met 75 stuks kun je wel 5 fietsen bereflectoren...

Groet
Eric
Die kocht ik altijd bij de HEMA. 8 stuks in een doosje voor iets van 3 euro. 4 per wiel werkte prima, door het draaien lijkt het dan een streep.
vincent schol schreef:
Afbeelding
Rechts op de productpagina staat: Directe productlink. En die werkt wel (niet aan je persoonlijke sessie gebonden).

.tsooJ
Alien schreef:
vincent schol schreef:
Afbeelding
Rechts op de productpagina staat: Directe productlink. En die werkt wel (niet aan je persoonlijke sessie gebonden).
.tsooJ
Helaas, dat levert mij de eerder genoemde error op :(
Hm, inderdaad.

Incompetente hufters, daar bij Conrad.

.tsooJ
Alien schreef:Hm, inderdaad.
Incompetente hufters, daar bij Conrad.
.tsooJ
Nou, zullen we het gezellig houden. Gewoon niets bij ze bestellen is voldoende.
eric190173 schreef:spaken klemt maar deze 'rietjes' (ca. 10 cm lang):
Afbeelding
Gisteren bij de Aldi kwam ik ze tegen en heb een doosje met 36 stuks meegenomen. Ik heb ze op onze beide racefietsen gemonteerd (die worden ook voor woon-werk en avondritjes gebruikt maar hebben geen reflectiestreep op wiel of band). Ze functioneren zeer goed en reflecteren ook als licht van schuin achter of voor erop valt. Kleine moeite, veel effect...

Groet
Eric
Ik heb ze ook gekocht en bevestigd om de spaken van m'n trekking- en woon-werkfiets. Echter wat me tegenvalt is dat er wel rommel tussen en omheen gaat zitten. Schoonmaken valt tegen. Ik ben bang dat de spaken daardoor gauwer gaan oxyderen. Als zich daarvan het eerste verschijnsel voordoet zal ik deze reflectoren weer verwijderen.